شناسهٔ خبر: 143156 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بزرگترین پل قوسی ایران با ۳۲۵ متر طول در جاده یاسوج- سی‌سخت کلنگ‌زنی شد

ع مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: بزرگترین پل قوسی ایران با ۳۲۵ متر طول در جاده یاسوج- سی‌سخت کلنگ‌زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کهگیلویه وبویراحمد) محمد راستا مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: مبلغ قرارداد اولیه بزرگترین پل قوسی ایران با ۳۲۵ متر طول در جاده یاسوج- سی‌سخت  ۴۷۰ میلیارد تومان است و پیش بینی می شود ۲ هزار میلیارد تومان برای این پل نیاز باشد.

 راستا ضمن اشاره به اینکه  این پل در حوزه جنوب کشور بی نظیر است گفت: این پروژه به طول۳۲۵ متر  به صورت  قوسی و کابلی اجرا خواهد شد که مبلغ  ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه برای آن در نظر گرفته شده است.

 وی تصریح کرد: ساخت پل کلو علاوه بر اینکه تردد و بار ترافیکی را کم می‌کند، می‌تواند به عنوان یک زیرساخت موجب توسعه در زمینه گردشگری شود.

 راستا  تاکید کرد: جاده یاسوج به سی سخت با دارا بودن بیشترین پیچ های تند و متعدد یکی از جاده های صعب العبور کشور بوده که در چند سال اخیر با ساماندهی قسمت هایی از این جاده ارتباطی برخی از نقاط کور آن برطرف شده و جانی دوباره به خود گرفته است.

 گفتنی است شهرستان دنا به عنوان نگین گردشگری جنوب کشور و معروف به سرزمین برف و آفتاب، با افتتاح و کلنگ زنی ۲۶۰ پروژه خرد و کلان در حوزه زیرساخت ها در دولت سیزدهم، با گام عملی دولت در یکسال و نیم گذشته به کارگاه عمرانی تبدیل شده است.