شناسهٔ خبر: 143415 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ساخت پل دوم مهریان یاسوج پس از یک دهه انتظار

پل مهریان کلنگ آغاز ساخت پل جدید مهریان یاسوج، شهریورماه ۱۳۹۱ به مناسبت هفته دولت برزمین زده شد اما خیلی زود به فراموشی سپرده شد تا اینکه در چهارمین روز از هفته دولت امسال ساخت این پل با حضور متولیان استانی و شهرستانی به طور رسمی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزات راه و شهرسازی (کهگیلویه وبویراحمد)، محمد راستا مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: قرار بود این پل در مدت سی ماه ساخته شود و مورد استفاده مردم قرار گیرد اما بیش از یک دهه از کلنگ زنی آن می گذرد.

وی افزود: با توجه به وجود مشکلات فنی و سازه ای در پل قدیمی مهریان و احتمال ایجاد خطر در این مسیر ساخت پل جدید ضروری است که یکی از مطالبات چندین ساله مردم بوده است.

راستا عنوان کرد: این پل در مسیر یاسوج به سمیرم و یاسوج به اقلید قرار دارد، این پل بارها در طی سالیان گذشته کلنگ زنی شده ولی به دلایلی هنوز معطل مانده که امروز وارد فاز اجرایی شد.

وی تصریح کرد: پروژه‌ احداث پل رودخانه مهریان (پل دوم بنسنجان) به طول ۹۰ متر، در محور یاسوج - سمیرم و با اعتبار ۸۹۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی و قرار است در مدت ۲۴ ماه به بهره‌برداری برسد.

راستا از مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد خواست که همکاری کنند این پل به موقع ساخته شود زیرا در اجرای این پروژه با معارضات اجتماعی از جمله پایه‌های برق مواجهیم و در جهت رفع این معارضات نیاز است اقدامات لازم انجام گیرد.

راستا  ادامه داد :این پروژه  از مهمترین پروژه عمرانی شهرستان بویراحمد که در چهارمین رور از هفته دولت کلنگ زنی شد.