شناسهٔ خبر: 143441 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با چهارمین روز هفته دولت صورت گرفت؛

کلنگ زنی و احداث راه اصلی باغچه سادات- سرفاریاب

سرفاریاب آئین کلنگ زنی و احداث راه اصلی باغچه سادات سرفاریاب که یکی محورهای کم عرض و غیر استاندارد بوده با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه وبویراحمد، فرماندار بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه  وشهرسازی ( کهگیلویه وبویراحمد)، محمد راستا مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص این پروژه گفت: جاده ملی سرفاریاب - باغچه سادات شهرستان کهگیلویه را به جاده اصلی پاتاوه - دهدشت و همچنین اصفهان و مرکز کشور متصل می کند.

راستا افزود: کلنگ جاده سرفاریاب- باغچه سادات به یاسوج از اوایل دولت اصلاحات و از سال ۱۳۷۸ در ورودی سرفاریاب آغاز شد و از آن زمان تاکنون این محور هنوز به بهره برداری کامل نرسیده که دلایل عمده آن کمبود اعتبارات و شرایط سخت و کوهستانی بودن این محور بود.

وی مبلغ پیمان این پروژه را 784 میلیار  ریال عنوان کرد و گفت: این پروژه قطعه دوم از سمت یاسوج به باغچه سادات سرفاریاب است.

وی اظهار کرد: این پروژه سه قطعه فعال دارد که در حال فعالیت اند و طول طرح مذکور ۹ کیلومتر است‌.

راستا ادامه داد: کلنگ زنی این طرح همان تحقق وعده مسئولان ارشد شامل استاندار، نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی و فرماندار بویراحمد است که در بخش سپیدار به مردم داده بودند.م

مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد  با اشاره به اینکه این محور ملی، کوهستانی، برف گیر با پیچ‌های خطرناک یک جاده مهم میانبر است تصریح کرد:  محور یاسوج – سرفاریاب همواره به دلیل شرایط خاص کوهستانی و برف گیر بودن یکی از خطرناک‌ترین محورهای برون شهری استان در فصل زمستان است وو در فصول دیگر نیز به توجه به شرایط آب هوایی و جاذبه‌های طبیعی اطراف نیز از جمله شلوغ ترین محورهاست.