شناسهٔ خبر: 143613 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

افتتاح بیش از ۲ هزار پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در هفته دولت/تکمیل کریدور جاده‌ای نوار ساحلی جنوب در دولت سیزدهم

جاده بیش از ۲ هزار پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در هفته دولت، تکمیل کریدور جاده‌ای نوار ساحلی جنوب در دولت سیزدهم، و اعزام مستقیم زائران اربعین به نجف با ۴۰۰ دستگاه اتوبوس عراقی، بخشی از مهم‌ترین اخبار حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

احداث بیش از یک‌هزار کیلومتر بزرگراه در استان خوزستان

وزیر راه و شهرسازی از ۴بانده شدن ۱۱۵ کیلومتر در مسیر اصلی اهواز به چذابه خبر داد و گفت: ایمنی این مسیر با رفع ۲۲ نقطه پرحادثه، ایجاد ۳۴ کیلومتر روشنایی و بیش از ۲۳۰ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت انجام شده است. همچنین یک‌هزار و ۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان خوزستان احداث شده است.

۲۳۰ کیلومتر روکش آسفالت در مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه

وزیر راه و شهرسازی از اجرای ۲۳۰ کیلومتر روکش آسفالت در مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه خبر داد و گفت: تغییرات محسوسی در پایانه‌های مرزی از لحاظ امکانات نسبت به سال گذشته رخ داده است.

بیش از ۲ هزار پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در هفته دولت امسال ۲۰۱۲ پروژه به ارزش بیش از ۴۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آماده افتتاح و آغاز عملیات اجرایی است.

یکهزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل در مرزها افزوده می‌شود

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان این که ۷ هزار دستگاه ناوگان کار جابجایی زائران را در کلیه مرزها برعهده دارند، گفت: تلاش خواهیم کرد تا از ظرفیت دیگر نهادها و دستگاه ها نزدیک به یکهزار دستگاه ناوگان عمومی را به این تعداد اتوبوس اضافه کنیم تا مشکلی در تردد و جابجایی زوار ایجاد نشود.

افزایش ۲۲ درصدی تردد زائران اربعین از مرزهای کشور

رئیس سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای با اعلام افزایش ۲۲ درصدی تردد زائران اربعین حسینی از مرزها نسبت به سال گذشته بر استفاده از تمام ظرفیت، ناوگان حمل و نقل عمومی برای سفرهای بازگشت زائران تأکید کرد.

برنامه تکمیل کنارگذر قم به طول ۳۲ کیلومتر در دولت سیزدهم

عضو کابینه دولت سیزدهم ضمن اعلام افتتاح ۲ هزار و ۳۸۹ واحد نهضت ملی مسکن در قم از صدور مجوز احداث فرودگاه قم و همچنین برنامه تکمیل کنارگذر شهر قم به طول ۳۲ کیلومتر در دولت سیزدهم خبر داد.

کریدور جاده‌ای نوار ساحلی جنوب در دولت سیزدهم تکمیل می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح فرودگاه قم و صدور مجوز احداث آن گفت: پیگیری طرح قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان در حال انجام است و تلاش می‌کنیم تا کریدور جاده‌ای نوار ساحلی جنوب در دولت سیزدهم تکمیل شود.

اولویت مسیر طریق الحسین تکمیل پل سابله است

وزیر راه و شهرسازی گفت: اولویت محور طریق الحسین تکمیل پل سابله است که تا یک ماه آینده باید تکمیل شود.

تردد ۴۵۲ هزار و ۲۲۷ مسافر در پایانه مرزی شلمچه

از ابتدای سفرهای اربعین ۴۵۲ هزار و ۲۲۷ مسافر در پایانه مرزی شلمچه تردد کردند و این پایانه با سرمایه‌گذاری ۱۴۶ هزار و ۶۰۰ میلیاردتومان بهسازی و آماده‌سازی شد.

تردد بیش از ۱۳۸ هزار مسافر از مرز چذابه ثبت شد

از ابتدای سفرهای اربعین بیش از ۱۳۸ هزار مسافر از مرز چذابه تردد کردند و میزان سرمایه‌گذاری در این پایانه معادل ۲۰۶ هزار و ۹۵۰ میلیاردتومان است.

عبور بیش از ۸۶ زائر از مرز خسروی به عراق

مدیر پایانه مرزی خسروی میزان تردد از آغاز طرح اربعین پایان روز گذشته را شامل ۹۱ هزار و ۴۹۸ مسافر عنوان کرد و گفت: از این تعداد کل، تعداد ۸۶ هزار و ۳۹۶ زائر از مرز خسروی عبور کردند و تعداد ۵ هزار و ۱۰۲نفر از این مرز وارد کشور شدند.

حدود ۱۴ هزار زائر از مرز باشماق به عراق سفر کردند

مدیر پایانه مرزی باشماق در استان کردستان از تردد ۲۴ هزار و ۴۱۶ نفر از این مرز از ابتدای سفرهای اربعین تاکنون خبر داد و گفت: از ابتدای سفرهای اربعین تاکنون ۱۳ هزار و ۹۱۶ زائر از مرز باشماق به کشور عراق سفر کردند.

سامانه گلوگاه‌های منتهی به مرز مهران هم‌زمان با سفرهای اربعین راه‌اندازی شد

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: سامانه شاخص‌های ترافیکی در ایام اربعین حسینی به منظور رصد زمان سفر مسیرهای منتهی به مرز شهید سلیمانی(مهران) و تعیین نقاط گلوگاهی و همچنین امکان مدیریت ترافیک، توسط مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای راه‌اندازی شده است.

دبیرخانه نخستین رویداد فناورانه راه هوشمند آغاز به کار کرد

رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آغاز به کار دبیرخانه نخستین رویداد فناورانه در حوزه راه هوشمند، توسط سازمان راهداری و با همکاری ستاد توسعه فناوری­‌های حوزه فضایی و حمل­ ونقل پیشرفته معاونت علمی وفناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پلیس راهور فراجا و معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مشارکت کلیه فعالان دانش بنیان زیست بوم هوشمند سازی راهداری و حمل­ ونقل کشور، خبر داد.

راه‌اندازی بخش ویژه اطلاع‌رسانی اربعینی سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از راه‌اندازی بخش ویژه اطلاع‌رسانی اربعینی سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های کشور با هدف ارائه اطلاع از وضعیت جوی، ترافیکی و محدودیت‌های محور منتهی به پایانه‌های مرزی شش‌گانه زائران اربعین خبر داد.

اعزام مستقیم زائران اربعین به نجف با ۴۰۰ دستگاه اتوبوس عراقی

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی گفت: اعزام مستقیم زائران اربعین حسینی به نجف اشرف با آماده سازی بالغ بر ۴۰۰ دستگاه اتوبوس فراهم شد.