شناسهٔ خبر: 143802 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور خبر داد:

پروژه های نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان الگوی موفق در کشور است

سیستان رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: استان سیستان و بلوچستان یکی از استان های موفق در کشور برای ساخت و ساز انبوه، سریع و با کیفیت طرح نهضت ملی مسکن است که امیدواریم این الگو مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در بازدید از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن استان سیستان و بلوچستان که با حضور استاندار، معاون عمرانی، معاون مسکن و ساختمان و جمعی از مسئولان نظامی انجام شد، با ابراز رضایت از پیشرفت فیزیکی این طرح در این استان اظهار کرد: موفقیت در اجرای پروژه‌های طرح نهضت مسکن ملی عزم جهادی را می‌طلبد که مسئولان این استان ثابت کردند با بکارگیری همه ظرفیت ها می توان واحدهای با کیفیت و با هزینه تمام شده اندک را در کمترین زمان در اختیار متقاضیان قرار داد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در این بازدید گفت: برنامه ابلاغی طرح نهضت ملی مسکن به استان حدود ۱۴۲ هزار واحد مسکونی است که تاکنون برای ساخت ۳۳ هزار و ۵۰۶ واحد شهری و روستایی پروانه ساختمانی صادر شده است و همچنین ۳۰ هزار و ۹۶۲ واحد در مرحله فونداسیون، ۲۰ هزار و ۳۲۴ واحد در  اسکلت و سقف، ۱۶ هزار و ۶۵۰ واحد در مرحله سفت کاری و ۱۲ هزار و ۱۷۵ واحد در مرحله نازک کاری قرار دارد.

ابوالفضل مهدیار افزود: طرح نهضت ملی مسکن استان یک طرح تحول آفرین بوده بطوری که ضمن رونق بخش تولید در واحدهای صنعتی کوچک با متوسط پیشرفت فیزیکی ۴۷ درصد در نقاط شهری و روستایی استان اشتغال ۳۴ هزار و ۷۱۵ نفر را به همراه داشته است.

وی خاطر نشان کرد: در این استان از ابتدای آغاز این طرح تمام دستگاه ها و مجموعه های متولی پای کار آمدند و در بخش های مختلف اقداماتی را در جهت پیشبرد این طرح انجام دادند.

پروژه های نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان الگوی موفق در کشور است