شناسهٔ خبر: 143866 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان خبر داد

وزیر راه و شهرسازی به استان خوزستان سفر می کند

سفر وزیر راه و شهرسازی به استان خوزستان مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: وزیر راه و شهرسازی به همراه معاونان خود به خوزستان سفر خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، مسعود بیات منش گفت: امروز شنبه ۱۱ شهریور ماه با حضور مقام‌های عالی رتبه دو کشور ایران و عراق ساخت خط آهن شلمچه به بصره در خاک عراق آغاز می شود.

بیات منش در حاشیه بازدید از راه آهن شلمچه در نقطه صفر مرزی گفت: مهرداد بذر پاش، وزیر راه و شهرسازی در این سفر از چند پروژه عمرانی شهرهای خرمشهر و آبادان نیز بازدید خواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اظهار داشت: حضور در پایانه مرزی شلمچه و بازدید از راههای منتهی به پایانه از دیگر برنامه های سفر وزیر راه و شهرسازی به استان است.

وی اضافه کرد: وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر امروز خود از پایانه مرزی شلمچه در استان خوزستان بازدید می کند و از نزدیک در جریان روند آماده‌سازی و تجهیز این پایانه مرزی برای تسهیل در تردد زائران و ارائه خدمات رفاهی هرچه بیشتر به آنان قرار می گیرد.

تلاش دولت سیزدهم بر این است که خط آهن شلمچه _ بصره را احداث کند. از این مسیر حدود ۱ و ۴ دهم کیلومتر پس از ۱۶۰۰ فقره مین روبی و مین زدایی ساخته شد و به نقطه صفر مرزی رسیدیم. در نقطه صفر مرزی شلمچه عملیات کربلای ۵ رخ داد و هزاران شهید تقدیم وطن شد.

این منطقه مالا مال از مین بوده است. ایران مسئولیت مین زدایی به طول ۱۶ کیلومتر در محدوده طرح را بر عهده گرفت و این کار را به سرانجام رساند. ۱۶ تا ۱۸ کیلومتر مین زدایی بعدی به عهده کشور عراق است.

پس از پایان کار یک پل روی اروندرود ساخته می‌شود که به لحاظ فنی پیچیدگی‌هایی دارد و به همین علت توسط مهندسان متخصص ایرانی ساخته خواهد شد.

مسیر ریلی ۳۲ کیلومتری شملچه - بصره قرار است در دو سال احداث شود.