شناسهٔ خبر: 143929 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره راههای اصلی استان:

راه‌اندازی کارخانه آسفالت محور زیرآب دلیجان منتظراقدام دستگاه‌های خدمات رسان است

بازدید از محور زیراب نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی و سرپرست اداره راههای اصلی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی با حضور در جاده زیرآب، در جریان روند پیشرفت این پروژه و آخرین اقدامات پیمانکار پروژه جاده زیرآب قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی( استان مرکزی)،مهدی طاهری سرپرست اداره راههای اصلی اداره کل راه وشهرسازی استان درحاشیه بازدید از جاده زیرآب گفت: محور زیر آب محلات حد فاصل میدان امام خمینی (ره) باقر آباد تا سه راهی سنجه باشی به طول ۱۷.۲ کیلومتر است که  ۴ کیلومتر آن تا سه راهی گلخانه ها به صورت تک لایه در سنوات گذشته زیر بار ترافیک رفته و نیاز به لکه گیری و روکش دارد.

وی افزود: همچنین تا سه راهی ارقده نیز به صورت تک لایه آسفالت شده ولی نیاز به  روکش دوم و تابلو و علائم وخط کشی و شانه سازی دارد و اخیرا حدود ۹۰۰ متر دیگر به آسفالت اضافه شده که در مجموع ۱۰ کیلومتر از این محور آسفالت شده است.

طاهری خاطرنشان کرد: از ۷ کیلومتر باقیمانده ۴.۵ کیلومتر زیر سازی آن تکمیل شده و نیاز به اجرای اساس و آسفالت و علائم و خط کشی دارد و مابقی پروژه در محدوده شهرک صنعتی ارقده نیاز به یک دستگاه تقاطع غیر هم سطح و راههای دسترسی و همچنین آزاد سازی حریم و جابجایی تاسیسات دارد.

وی افزود: پیمانکار جدید طبق وعده ای که داده بود ۲۷ مرداد آسفالت مسیر را شروع کرده و همچنین تجهیزات کارخانه تولید آسفالت و وسنگ شکن و مصالح را آماده نموده که در مجموع حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

طاهری با بیان اینکه هم اکنون برای راه اندازی کارخانه آسفالت باید گاز و آب سریعتر به پیمانکار واگذار شود، تاکید کرد: برای تولید مصالح و آسفالت نیاز به تامین آب، گاز و برق می باشد که نیاز به مساعدت و همکاری ادارات خدمات رسان شهرستان است تا قبل از شروع فصل پاییز و سردی هوا و شروع بارندگی کارخانه آسفالت بتواند راه اندازی شده و آسفالت این محور را تامین کند.