شناسهٔ خبر: 144257 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

تثبیت قیمت مسکن در برخی از محلات گرگان

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: از ابتدای فعالیت کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در استان، بر اساس مشاهدات میدانی قیمت مسکن در برخی از محلات گرگان به ثبات رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در استان گلستان ۳ هزار و ۴۵۱ بنگاه وجود دارد که تا کنون از هزار و ۲۵۰ بنگاه توسط اعضای کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات بازدید به عمل آمده است.

وی افزود:  تا کنون ۱۳۹ بنگاه متخلف پلمب و مجموعاً بیش از یک میلیارد و ۹۰۰ میلایون تومان جریمه شده اند.

ملک ادامه داد: تمامی بنگاه های مشاور املاک سطح شهر گرگان بازرسی و طی این بازید ها هیچ واحد صنفی بدون پروانه ای در گرگان وجود ندارد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: بر اساس مشاهدات میدانی قیمت مسکن در برخی از محلات گرگان به ثبات رسیده و همچنین در برخی نقاط شاهد کاهش ۱۵ درصدی قیمت مسکن هستیم.

وی در ادامه این نشست به اقدامات انجام شده در حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰۵ هزار متقاضی گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن  ثبت‌ نام کردند که از این تعداد ۱۵ هزار نفر به تایید نهایی رسیده است.

ملک در ادامه گفت: در هفته دولت سالجاری نیز عملیات اجرایی سه هزار و ۷۱ واحد مسکونی آغاز و دو هزار و ۸۵۴ واحد به متقاضیان تحویل داده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین اظهار کرد: تاکنون ۲۷۵ هکتار زمین از محل ظرفیت‌های پیش بینی شده ماده ۹ و ۱۰ (اراضی دولتی و منابع طبیعی) به صورت قطعی تامین و سند آن به تملک اداره کل راه و شهرسازی گلستان در آمده است.

وی افزود: در حوزه بازآفرینی شهری نیزتا کنون ۹۵۰  پروانه نوسازی برای سه هزار و ۴۰۰ واحد در محلات هدف بازآفرینی صادر شده است.

ملک گفت: اداره کل راه‌ و شهرسازی متعهد است در طول چهار سال تعداد ۱۱هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی واقع در بافت فرسوده را به‌سازی و نوسازی کند که تاکنون برای ۳ هزار و ۴۰۰ واحد پروانه ساخت صادر شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال این رقم به ۶ هزار واحد مسکونی برسد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: همچنین در این حوزه ، سه هزار و ۳۵۷ تن قیر رایگان به ۱۷ شهرداری‌ برای آسفالت ۴۵۶ هزار مترمربع معبر واگذار شد.

وی افزود: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز حدود ۶ هزار متقاضی زمین در گلستان ثبت نام کردند که قرارداد واگذاری زمین به ۵۰۰ خانوار واجد شرایط گلستانی نهایی شده است.

ملک همچنین گفت: بر اساس ارزیابی‌ها ارزش این اراضی ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه شهرسازی و معماری توسط این اداره کل اظهار کرد: در حوزه شهرسازی سال گذشته ۵۰۸ طرح در کارگروه امور زیربنایی استان بررسی شده که ۴۹۰ طرح با اشتغالزایی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر و حجم سرمایه‌گذاری اولیه به میزان ۲۵ همت با رویکردهای گردشگری، کشاورزی، دامپروری و صنعت به تصویب رسید.