شناسهٔ خبر: 144293 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان(شاهرود) اعلام کرد:

۱۸ طرح عمرانی راه و شهرسازی در شاهرود و میامی به بهره برداری رسید

مهندس عمیدی امیر عمیدی مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان(شاهرود) از بهرهبرداری ۱۸طرح عمرانی راه و شهرسازی در شهرستان های شاهرود و میامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی شرق استان سمنان(شاهرود) امیر عمیدی مدیر کل راه و شهر سازی شرق استان سمنان(شاهرود) با بیان اینکه طی ایام هفته دولت در شهرستان‌های شاهرود و میامی ۱۸ پروژه عمرانی اولویت دار و شاخص مورد بهره برداری رسید، تاکید کرد: راه سازی، اصلاح مسیر، دوربرگردان، بهسازی راه‌های روستایی، نهضت ملی مسکن، روکش آسفالت و… در زمره این طرح‌ها بود.

وی با بیان اینکه برای این طرح‌ها  تقریبا ۵۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: یکی از مهمترین تأکیدات پروژه‌های شرق استان سمنان مقوله راه‌های روستایی است و لذا از این منظر، در ایام هفته دولت آسفالت و بهسازی راه‌های روستایی شرق استان سمنان به میزان ۹.۲ کیلومتر به بهره برداری  رسید.

 مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان از آماده بودن عملیات اجرایی پروژه ۴۸.۵ کیلومتری راه سازی در شاهرود و میامی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت  خبر داد و گفت: کلنگ زنی طرح یک هزار و ۱۲۲ واحد مسکونی  با حضور مسئولان استانی و شهرستانی یکی از شاخص ترین طرح‌های راه و شهرسازی شرق استان سمنان است که در دستور کار قرار دارد. عمیدی با بیان اینکه مسیر کریدور آزادشهر به شاهرود در محدوده روستای زرگر از جمله طرح‌های مهم قابل کلنگ زنی  شهرستان شاهرود می باشد، گفت: ۴۸.۵ کیلومتر پروژه راه سازی و هشت دستگاه دوربرگردان  در شهرستان‌های شاهرود و میامی آماده اجرا است.

وی از کلنگ زنی طرح یک هزار و ۱۲۲ واحد مسکونی  با حضور مسئولان استانی و شهرستانی خبر داد و گفت: نهضت ملی مسکن یکی از مهمترین طرح‌هایی است که در شهرها و روستاهای شهرستان‌های شاهرود و میامی اجرایی شده است.

 مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با بیان اینکه یکی از زمینه‌های نهضت ملی مسکن که در شهرستان‌های شاهرود و میامی پیگیری شد، مقوله مسکن خود مالکی و همچنین بافت فرسوده بود، بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته ۸۹ پروژه نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده شهرهای شاهرود و بسطام به بهره برداری رسیده است.

عمیدی بیان کرد: یکی از اقدامات دولت سیزدهم در هفته دولت، افتتاح همزمان ۱۰۰ هزار واحد مسکونی بود که با پیگیری‌های انجام شده ۶۲۸ واحد مسکونی نهضت ملی و مسکن مهر باقی مانده در شهرستان شاهرود در زمره این طرح‌ها گنجانده و شاهد افتتاح آن به دستور رئیس جمهور و با حضور استاندار و دیگر مسئولین استانی بودیم و این خانه‌ها تحویل مردم شد.

وی درباره شهرستان میامی و طرح‌های این منطقه نیز توضیح داد: یکی از مهمترین مشکلات شهرستان میامی راه‌های روستایی این شهرستان است چرا که ۸۰ درصد جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند و در نتیجه راه روستایی در واقع یکی از اولویت‌های شهرستان است.

عمیدی تاکید کرد: یکی از طرح‌هایی که مردم شهرستان میامی مدت‌ها منتظر اجرای آن بودند اتصال محور روستایی محمد آباد پل ابریشم به میامی است که ۶ کیلومتر از این طرح به بهره‌برداری رسیده است و سه کیلومتر دیگر نیز اجرایی  می گردد و در نهایت این طرح با ۹ کیلومتر و اعتبار ۳۰ میلیارد تومان زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

عمیدی با بیان اینکه پروژه دشت شاد به لووه با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان از دیگر طرح‌هایی است که مردم شهرستان میامی مطالبه آن را داشتند، گفت: محور سه راهی باغچه از مصوبات سفر استاندار سمنان با اعتبار ۷ میلیارد تومان از دیگر طرح‌های هفته دولت است که روکش ۲۷۰۰ متر از مسیر انجام شده است.

وی با بیان اینکه اجرای محور کریدور اصلی تهران - مشهد در محدوده شهرستان شاهرود یکی دیگر از مطالبات در حوزه راه و شهرسازی بود که سه قرارداد در زمینه بهسازی مسیر امضا شده است، گفت: ۸۰ درصد از مسیر شاهرود - دامغان لگه گیری کامل شد و قسمت‌هایی از آن باقی مانده که امیدواریم در اعتبارات ۱۴۰۲ بتوانیم اعتبارات آن را داشته باشیم،

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان در ادامه درباره محور عباس آباد بیان کرد: پروژه محور کاهک به میامی یک پروژه ۸۰ میلیارد تومانی مصوب سفر کمیسیون عمران مجلس است که خوشبختانه قرارداد آن نیز بسته شده و طرح در حال احداث است اما طی ایام  دهه مبارک فجر به بهره برداری خواهد رسید.