شناسهٔ خبر: 144789 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خبر داد:

تخصیص ۷۶۰ هکتار زمین برای ساخت نهضت ملی مسکن در مازندران

شورای مسکن مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: تاکنون ۷۶۰ هکتار زمین برای ساخت نهضت ملی مسکن در استان تخصیص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، در راستای پیگیری تحقق برنامه تأمین مسکن استان مطابق قانون جهش تولید مسکن، بیست و هشتمین جلسه شورای تأمین مسکن استان با حضور حسینی‌پور استاندار مازندران، توکلی سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران، دیوسالار مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، حضور برخط فرمانداران در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در این جلسه بر لزوم استفاده از ظرفیت انبوه سازان تاکید کرد و گفت: باید با ارائه مشوق های لازم به انبوه سازان، علاوه بر بازسازی بافت های فرسوده، نسبت به احداث مسکن نهضت ملی در این مناطق نیز اقدام کرد.

علی دیوسالار از آمادگی بانک های عامل استان برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن خبر داد و گفت: بانک ها در این زمینه پای کار باشند.

وی افزود: همسو با اجرای طرح نهضت ملی مسکن، نسبت به برنامه از پیش تعیین شده عقب‌ماندگی‌ها باید جبران شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران میزان سهمیه در نظر گرفته شده با اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مازندران را ۱۵۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی عنوان کرد.

دیوسالار با بیان اینکه ساخت این تعداد واحدهای مسکونی در طی مدت چهار سال انجام می‌شود، گفت: تاکنون ۷۶۰ هکتار زمین برای ساخت نهضت ملی مسکن در استان تخصیص یافته است.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران نیز بر لزوم تهیه بانک اطلاعاتی مورد نیاز با داشبورد مدیریتی از ثبت نامی های طرح نهضت ملی مسکن در استان تاکید کرد و اظهار داشت: در صورت تحقق این مهم بسیاری از مشکلات فراروی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان شناسایی و برای رفع آن نیز راهکارهای اصولی ارایه خواهد شد.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها برای ساخت واحدهای مسکونی تاکید کرد و افزود: برای اجرای کامل تعهدات در طرح نهضت ملی مسکن باید یک برنامه زمان‌بندی تعریف شود تا بتوانیم متناسب با آن کارها را پیش ببریم.

حسینی‌پور کمبود زمین را از عمده مشکلات فراروی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان عنوان کرد و گفت: زمین هایی که برای ساخت مسکن در شهرستان ها تعیین شد و دارای مشکل هستند شخص فرمانداران باید پاسخگو باشند و برای رفع مشکل نیز باید راهکار ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: با هدف دستیابی به اهداف مورد نظر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تمام دستگاه های اجرایی استان موظف به همکاری با متولیان امر هستند.

استاندار مازندران تصریح کرد: مردم توقع دارند تا دولتمردان نسبت به انجام تعهدات خود در طرح نهضت ملی مسکن اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی بیان کرد: مشکل مربوط به تامین زمین در مازندران باید در قالب ارایه راهکار درست و اصولی رفع شود.