شناسهٔ خبر: 144809 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

بهره برداری از بخشی از چهار خطه شدن جاده «بابامیدان - یاسوج - اصفهان»

چهار خطه بابا میدان مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار خطه شدن جاده «بابامیدان - یاسوج -اصفهان» در دست اجرا است و بخشی از آن به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کهگیلویه وبویراحمد)،محمد راستا اظهار داشت: چهار خطه شدن جاده «بابامیدان - یاسوج - اصفهان» به عنوان یک پروژه مهم و اولویت دار راهسازی در استان در دست ساخت بوده که بخشی تاکنون به بهره‌برداری رسیده و برخی قطعات دیگر نیز در آینده نچندان دور به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه جاده «بابامیدان - یاسوج - اصفهان» یکی از پرترافیک‌ترین راه‌های شریانی با میزان ترافیک بیش از ۲۰ هزار خودرو در روز است، عنوان کرد: در اصطلاح فنی راهسازی وقتی عبور و مرور در یک محور به ۴ هزار خودرو برسد نیاز به احداث باند دوم است.
راستا ابراز کرد: ۲۴۰ کیلومتر از جاده بابامیدان - یاسوج - اصفهان در حوزه استحفاظی کهگیلویه و بویراحمد واقع شده که بخشی از در حوزه شهرستان‌های گچسارن و باشت چهارخطه شده و در واقع تاکنون ۶۵ کیلومتر از باند دوم این جاده به بهره‌برداری رسیده و در مجموع کل پروژه پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد  خاطرنشان کرد: تمام مطالعات مسیر انجام شده و کار با سرعت در حد اعتبارات و حتی بیشتر در حال انجام است و واقعیت امر نیاز به اعتبارات بیشتری داریم که باند دوم سریع‌تر اجرا و جلوی حادثه‌خیزی گرفته شود.
راستا این را هم گفت: جاده «بابامیدان - یاسوج - اصفهان» محور ترانزیت ملی بوده و در واقع یک قطعه از کریدور شمال به جنوب کشور است، زیرا یک راه میانبر از جنوب به مرکز کشور محسوب می‌شود و هم اکنون ترافیک بسیار بالایی دارد.
وی بیان کرد: ۳۰ کیلومتر از این پروژه هم اکنون در حال اجرا و زیر ۵۰ کیلومتر نیز دست نخورده داریم و پروژه کمربندی یاسوج واقع شده در این مسیر با سرعت در دست اجرا بوده و تاکنون ۵ کیلومتر افتتاح و ۷ کیلومتر نیز آماده آسفالت شده است.