شناسهٔ خبر: 144923 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن کاشان انجام شد؛

پیش‌بینی ساخت ۳ هزار و ۴۰۰ واحد در فاز دوم طرح نهضت ملی مسکن کاشان

مجتبی اراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان با اشاره به الحاق ۵۱ هکتار زمین به محدوده شهری کاشان گفت: این میزان زمین برای ساخت ۳ هزار و ۴۰۰ واحد در فاز دوم طرح نهضت ملی مسکن کاشان پیش بینی شده است.

مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اظهار کرد: این طرح یکی از اقدامات مثمر ثمر در خانه‌دار شدن افراد بدون مسکن است که در کاشان و شهرهای هفتگانه به صورت ملموس کارسازی لازم صورت گرفته است.  

وی افزود: در فاز اول طرح نهضت ملی مسکن برای شهر کاشان، ساخت تعداد یک هزار و ۴۵۵ واحد پس از تامین زمین، اخذ مجوزهای لازم، وام و ... آغاز شد که در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی و سرعت مطلوبی برخوردار است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان با بیان اینکه این تعداد شامل ۴۹۰ واحد به صورت امانی (در حال ساخت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی) و پروژه‌های ۵۹۳، ۱۵۸ و ۲۱۴ واحدی (دارای پیمانکار منتخب) است، گفت: در همین فاز اول و در راستای احداث پروژه ۱۲۰ واحدی شهر قمصر، تامین زمین، اخذ مجوزهای لازم و سیر مراحل قانونی انجام شد که پروژه در حال ساخت است.  

 وی اضافه کرد: برای مابقی شهرهای اقماری (برزک، نیاسر، جوشقان قالی، کامو چوگان و مشکات) به صورت گروهی و شخصی تخصیص زمین انجام شده و در دست ساخت هستند.  

آراسته بیان کرد: در فاز دوم، تامین زمین از طریق الحاق اراضی به محدوده شهری کاشان به میزان ۵۱ هکتار انجام و ضمن انعقاد تفاهم نامه با شهرداری، الگوی پیشنهادی طراحی زمین به منظور نحوه ساخت انجام شده است.   

وی خاطرنشان کرد: این میزان زمین برای ساخت تعداد ۳ هزار و ۴۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن پیش بینی شده است.