شناسهٔ خبر: 145229 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای ارتقا راه‌های استان اصفهان؛

ساخت ۱۷۰ کیلومتر راه دو بانده در استان اصفهان در دست اجرا است

قاری قران اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: احداث ۱۷۰ کیلومتر باند دوم، ۳۶۰ دهانه آب‌رو بین یک تا هشت متر و ۲۸ دستگاه تقاطع غیر همسطح (دهانه پل از هشت متر به بالا) در قالب ۳۱ قرارداد فعال در حوزه راهسازی استان اصفهان در دست اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص برخی از اقدامات به عمل آمده درحوزه راه‌های استان از سال ۱۴۰۰ تا کنون اظهار کرد: این اداره کل ۱۱ قرارداد اجرایی در حوزه مهندسی و ساخت را در مجموع به مبلغ ۴۸۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ منعقد کرد که این قراردادها شامل ۷۵ کیلومتر احداث راه می‌شد، همچنین ۹ قرارداد مطالعاتی و نظارتی با مشاوران منعقد شد که حدود ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مجموع این قراردادها بود.  

وی افزود: در همان سال حدود ۶۵ کیلومتر باند دوم راه‌ها پس از تکمیل و نصب تابلو و علائم افتتاح شد که مجموع هزینه شده برای این میزان راه و سه تقاطع غیرهمسطح ۳۱۸ میلیارد تومان بود.   

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۲ قرارداد اجرایی برای احداث باند دوم و ۱۱ قرارداد نظارتی منعقد شد، عنوان کرد: در سال گذشته ۷۳.۵ کیلومتر باند دوم و هفت دستگاه تقاطع غیر همسطح در سراسر استان اصفهان بهره‌برداری شد.  

وی ادامه داد: در حال حاضر این اداره‌کل بیش از ۳۱ قرارداد فعال در حوزه راهسازی دارد که مجموع این قراردادها ۵۷۰ میلیارد تومان است.  

قاری‌قرآن خاطرنشان کرد: احداث ۱۷۰ کیلومتر باند دوم، ۳۶۰ دهانه آب‌رو بین یک تا هشت متر و ۲۸ دستگاه تقاطع غیر همسطح (دهانه پل از هشت متر به بالا) در قالب این قراردادها در دست اجرا است.