شناسهٔ خبر: 145367 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خدمت رسانی روزانه بیش از ۵ هزار نفر فعال حوزه حمل و نقل و راهدار به زائرین مشهدالرضا (ع)

مصاحبه مدیرکل راهداری استان خراسان رضوی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی از خدمت رسانی روزانه بیش از ۵ هزار نفر فعال حوزه حمل و نقل و راهدار به زائرین مشهد الرضا(ع) در دهه پایانی ماه صفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی از خراسان رضوی، جعفر شهامت مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: روزانه بیش از ۴ هزار نفر راننده و متصدیان شرکت‌های مسافربری و دستگاه‌های دولتی اعم از راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، پایانه مسافربری شهرداری مشهد و پلیس راه در پایانه مسافربری امام رضا (ع) مشهد مشغول خدمت‌رسانی هستند.  

وی با بیان ثبت رکورد اعزام بیش از هزار و ۸۰۰ اتوبوس در روز شهادت امام رضا(ع) برای بازگشت زائرین، از خدمات‌رسانی همزمان یکهزار نفر در قالب راهدار و نیروهای دستگاه‌های مرتبط اعم از پلیس راه، هلال‌احمر، اورژانس در سطح راه‌های استان برای تسهیل و بهبود ایمنی تردد جاده‌ای خبر داد.  

دبیر کمیته حمل‌ونقل ستاد خدمات سفر استان تحول و بهبود خدمات حمل‌ونقل را موضوعی مستمر و مستلزم تحول ویژه در سه بخش زیرساختی و ناوگان حمل‌ونقل و نرم‌افزاری انسان محور دانست که در بخش زیرساختی معادل ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ایمنی و روکش راه‌های خراسان رضوی هزینه شده است و حداقل ۵۰۰ نفر نیروی پیمانکاران و مشاورین حوزه راهداری در طول سال فعالیت مستمر داشته‌اند.

شهامت افزود: در موضوع ناوگان جاده‌ای علیرغم همه قوانین و پیگیری‌ها هنوز نتیجه نهایی در تقویت ناوگان اتوبوس و ون بدست نیامده و در حوزه نرم‌افزاری انسان محور علیرغم پیشرفت در سنوات اخیر نیازمند شناسایی و بهره‌گیری فرصت‌های بهبود هستیم که مورد آخر با توجه به ماهیت گسترده ۹۰ درصدی حمل‌ونقل جاده‌ای و مردمی بودن آن، تلاش مستمر را می‌طلبد تا سطح رضایت‌مندی زائرین حرم رضوی به حد مطلوب برسد.