شناسهٔ خبر: 14543 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تداوم بهسازي دو محور اصلي در شرق گلستان

محور آزادشهر  خوش ييلاق  مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: علي رغم عدم تخصيص منابع مالي و به جهت ايمن‌سازي و بازسازي خسارت‌هاي ناشي از سيل، ادامه عمليات بهسازي محور اصلي آزادشهر- خوش ييلاق و محور راميان – اولنگ در شرق استان از سال جاري آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، علي بخش رستمي در گفت و گويي خبري با بيان اينكه عمليات بازسازي محورهاي فوق در ماه‌هاي اخير شدت يافته است، افزود: بازسازي و بهسازي اين دو محور و آنتني‌هاي آن از محل اعتبارات سيل سال ۹۳ در دستور كار قرار داشت اما به علت عدم تخصيص اعتبار، اين عمليات در سال گذشته در بخش محدودي از محورها انجام شد.

وي ادامه داد: با ابلاغ اعتباري از محل اعتبارات سيل سال ۹۴، بازسازي و بهسازي محورهاي آزادشهر- خوش ييلاق و راميان – اولنگ مجدداً در دستور كار سال جاري قرار گرفت و توسط اين اداره كل به اجرا درآمد.

رستمي، ميزان اعتبار ابلاغ شده براي بازسازي و بهسازي اين دو محور را ۳۵۰ ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: پيگير تخصيص اين منابع مالي براي تداوم عمليات هستيم.

مديركل راه و شهرسازي گلستان ادامه داد: در جريان سيلاب خردادماه سال گذشته، ۳۹۵ ميليارد ريال بر جسم و شانه، ديواره و شيرواني، پل و آبرو، راديه و بريد(سازه نگهدارنده)، گاردريل و تابلو و علائم افقي و عمودي محور آزادشهر – خوش ييلاق و ۱۷۰ ميليارد ريال بر محور راميان – اولنگ خسارت وارد آمد.

رستمي با اشاره به اينكه پيمانكاران هم اكنون در بخش‌هاي اولويت‌دار و بحراني و در دو جبهه راه اصلي و روستايي منشعب از محور آزادشهر- خوش ييلاق مشغول به اجراي عمليات هستند گفت: بخش‌هاي اولويت‌دار اين محور شامل احداث پل زيرخاكي و واريانت (ميان بر) در كيلومتر ۱۸ و همچنين ديواره‌سازي كناره رودخانه جهت جلوگيري از آسيب محور از خطرات احتمالي مي‌شود.

رستمي ادامه داد: در محور راميان – اولنگ نيز، پيمانكار مربوطه براساس اولويت و در قسمت‌هايي از مسير، عمليات ديواره‌سازي و ترانشه‌برداري را در حال اجرا دارد.

محور آزادشهر- خوش ييلاق به طول ۶۵ كيلومتر از شهرستان آزادشهر شروع و تا پايان گردنه خوش ييلاق در اين شهرستان امتداد دارد.

محور راميان – اولنگ به طول ۴۷ كيلومتر در محدوده جنوب شهرستان راميان واقع شده است.

استان گلستان بالغ بر پنج هزار كيلومتر از راه‌هاي كشور را تحت پوشش استحفاظي دارد كه ۷۴۲ كيلومتر از آنها راه اصلی هستند.

نظر شما