شناسهٔ خبر: 145455 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان:

بیش از ۱۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در خوزستان در حال اجراست

بیات منش مدیر کل راع و شهرسازی خوزستان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن طرحی فرادستگاهی و مستلزم همکاری و تعامل همه دستگاه‌های خدمات رسان است، گفت: بیش از ۱۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن استان خوزستان در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، مسعود بیات منش در بازدید از طرح های نهضت ملی مسکن اهواز در مناطق اکباتان و ۲۰۸۰ واحدی گفت: برای تکمیل طرح نهضت ملی مسکن در استان خوزستان باید همه با همدیگر تلاش کنیم و با تعامل و همگرایی می توانیم این طرح را به سرانجام برسانیم.

بیات منش افزود: از تمام ظرفیت‌های موجود برای سرانجام رسیدن این طرح در استان بهره خواهیم گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به واحد های مسکونی در حال ساخت در خوزستان اظهار کرد: در خوزستان بیش از ۱۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه ۶.۵ درصد از جمعیت کشور متعلق به خوزستان است، افزود: سهم استان از طرح نهضت ملی مسکن، ۲۸۲ هزار واحد بوده که باید در قالب مسکن حمایتی، خودمالکی، بافت فرسوده و مسکن روستایی در طول چهار سال (تا سال ۱۴۰۴) ساخته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه ۵۰ درصد از سهم استان در طرح نهضت ملی مربوط به مسکن حمایتی است، گفت: در طرح حمایتی، دولت زمین لازم را به صورت رایگان و اجاره ۹۹ ساله در اختیار قرار می‌دهد و بخش از هزینه‌های ساخت توسط متقاضی و بخش دیگر از طریق دریافت تسهیلات انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان نیز در حاشیه این بازدید اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی در انجام پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان همت مضاعف نشان دهند.

محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن با هدف اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم، یکی از اولویت‌های مهم این استان است.

وی تاکید کرد: شتاب بخشی به طرح مسکن استان نیازمند هم افزایی مدیران استانی است و دستگاه‌های اجرایی در انجام پروژه‌های مسکن ملی در استان باید همت مضاعف نشان دهند.