شناسهٔ خبر: 145583 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان زهک خبر داد؛

بازگشایی و رفع انسداد ۷ نقطه بحران از محورهای مواصلاتی شهرستان زهک

بازگشایی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان زهک گفت:محورهای مواصلاتی این شهرستان که به دلیل طوفان شدید و حرکت ماسه های روان مسدود شده بودند توسط  راهداران این شهرستان بازگشایی و تردد به حالت عادی بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)،حامد سروری نیا اظهار کرد: با توجه به طوفان شدید در حوزه سیستان علی الخصوص شهرستان زهک، تمامی راه های مواصلاتی شهرستان، مسیر جاده ترانزیت زهک به پایانه مرزی میلک، جاده ترانزیت زهک به طرف شهرستان هامون،جی سرخ، دهیادگار، پیچ شاهگل، قلعه کنگ و... توسط ۳ تیم،۱۰ نفر نیروی راهداری و ۷ دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری بازگشایی و خسارت های وارده به علائم ایمنی از سطح محور جمع آوری شد.

وی ادامه داد: با وزش بادهای فصلی و موسمی و حرکت ماسه‌های روان در این منطقه، تردد کاربران جاده‌ ای مختل شد و به همین دلیل این محورها مسدود شدند.

رئیس اداره راهداری وحمل و نقل جاده ای شهرستان زهک تصریح کرد: در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۱۰۴ کیلومتر در ساعت رسید و گرد وغبار ناشی از آن شعاع دید افقی را تا ۵۰۰ متر کاهش داد.

سروری نیا در پایان یادآورشد: سامانه تلفنی و پیامکی ۱۴۱ به عنوان ابزارهای ارتباطی شهروندان جهت اطلاع یابی از آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی، شرایط آب و هوایی، انسداد و رخدادهای جاده ای بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی است و شهروندان می توانند از آخرین وضعیت محورها مطلع شوند.