شناسهٔ خبر: 145584 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ارائه بسته چهارگانه ویژه برای کرمانشاه/ بافت فرسوده کرمانشاه نو نوار خواهد شد

بافت فرسوده کرمانشاه نو نوار خواهد شد/ ارائه بسته چهارگانه ویژه برای کرمانشاه مدیرکل تجهیز منابع مالی، فنی و اقتصادی شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در راستای بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهر کرمانشاه و با توجه به تدابیر وزارت راه و شهرسازی و تاکید ویژه دولتِ مردمی، بسته‌های تشویقی چهارگانه برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده در نظر گرفته شده است.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، امیرحسین ثروت‌جو مدیرکل تجهیز منابع مالی، فنی و اقتصادی شرکت بازآفرینی شهری ایران در خصوص آخرین اقدامات و تمهیدات وزارت راه و شهرسازی در راستای نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در شهر کرمانشاه، گفت: امیدواریم با ارائه این بسته‌ها بتواند به مشوقی برای مالکان این مناطق تبدیل شود و با نوسازی این املاک، فضا و شرایطی را مهیا کنیم که کیفیت زندگی مردم ارتقا یابد.

ثروت‌جو یکی از اولویت‌های اصلی این وزارتخانه را ایجاد شرایط مناسب برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم دانست و افزود: نوسازی بافت‌های فرسوده باعث بازگشایی معابر و تعریض کوچه‌های آن خواهد شد که خدمت‌رسانی و انتقال نیروهای امدادی را در زمان حوادث احتمالی ممکن خواهد کرد. ‌

مدیرکل تجهیز منابع مالی، فنی و اقتصادی شرکت بازآفرینی شهری ایران در تشریح بسته‌های چهارگانه ارائه شده گفت: بسته اول بسته تخفیفات مالی است که در این بسته ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخفیفِ ویژه برای عوارضِ پروانه و صدور آن در نظر گرفته‌ شده است.

ثروت‌جو همچنین از ارائه تسهیلات ویژه‌ای خبر داد که اولین آن، تسهیلات ساخت و سازِ خود مالکی است که در شهر کرمانشاه به‌مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و برای شهرهای اطراف ۳۰۰ میلیون تومان با اولویت ویژه و با پرداخت ۲۰ سال خواهد بود. 

این مقام مسئول گفت: بسته دوم، کمک ودیعه اسکان موقت در زمان ساخت‌وساز است که برای شهر کرمانشاه ۱۲۰ میلیون تومان و برای دیگر شهرها ۹۰ میلیون تومان با پرداخت ۳۶ ماهه و سود ۴ قرض الحسنه خواهد بود تا مالکان بتوانند در زمان ساخت و ساز در ملک دیگری اسکان یابند.

وی از توجه به بافت تاریخی شهر کرمانشاه و حساسیت این وزارتخانه بر حفظ آثار تاریخی خبر داد و خاطرنشان کرد: برای اولین بار در کشور، بسته اداری تدوین شده است که باعث تسریع در صدور پروانه با همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی در استان‌ها خواهد بود و در همین راستا و تسریع در ساخت‌وساز، انشعابات موجود در ملک باقی و بعد از نوسازی، همان انشعاب در اختیار ملک قرار خواهد گرفت.

مدیرکل تجهیز منابع مالی، فنی و اقتصادی شرکت بازآفرینی شهری ایران بسته سوم را بسته مشوق‌های شهرسازانه اعلام کرد که اضافه طبقات و پارکینگ‌های آزاد به این املاک تعلق خواهد گرفت و ساکنان این مناطق می‌توانند از این ظرفیت بزرگ و خوب استفاده کنند.

ثروت‌جو افزود: بسته چهارم و مشوقانه دیگری که آن هم به صورت اولین بار در استان کرمانشاه انجام می‌شود بدین قرار است که مالکان بافت فرسوده اگر ملکشان را به دولت برای نوسازی اعطا کنند، زمین و یا ملک نوسازی با ۴۰ درصد تخفیف به آنها اعطا می‌شود.