به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان) ، علی سرکانی مسئول اداره نگهداری راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان از اجرایی شدن طرح روکش آسفالت حفاظتی اسلاری سیل محور پنج راهی زارعی به سه راهی خم پیچ شهرستان گلپایگان و مزرعه عبدالله شهرستان کوهپایه خبر داد.
سرکانی میزان اعتبار تخصیصی طرح روکش آسفالت حفاظتی اسلاری سیل محور پنج راهی زراعی به سه راهی خم پیچ را ۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت هزینه اجرایی این پروژه از محل اعتبارات استانی تامین شده است.
وی اظهار کرد: طرح روکش حفاظتی اسلاری سیل محور پنج راهی زارعی به سه راهی خم پیچ به طول ۱۷ کیلومتر در جهت افزایش ایمنی و بهسازی روکش محور انجام شده است.
مسئول اداره نگهداری راه روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان درخصوص اهداف و توجیه اجرایی طرح گفت: طی مطالعات میدانی صورت گرفته و متناسب با وضعیت رویه آسفالتی محور پنج راهی زارعی به سه راهی خم پیچ اجرای طرح روکش حفاظتی اسلاری سیل در این محور عملیاتی شد.
در ادامه سرکانی با خاطر نشان کردن اتمام پروژه محور مزرعه عبدالله شهرستان کوهپایه به طول ۸ کیلومتر و با اعتبار ۵۶ میلیارد ریال، به مزایای استفاده از روکش اسلاری سیل درمقایسه با دیگر روکش های آسفالتی اشاره و عنوان کرد: صرفه اقتصادی، سرعت در اجرا، عدم آلودگیهای زیست محیطی و... ازجمله مزایای اجرای این لایه حفاظتی درمقایسه با دیگر روکشهای آسفالتی است.
مسئول اداره نگهداری راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان ادامه داد: عملیات اجرایی آسفالت حفاظتی اسلاری سیل در محورهای روستایی شهرستان اردستان به طول ۶۵ کیلومتر با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال طی برنامه ریزیهای انجام شده آغاز گردید.
وی درخصوص مشخصات فنی لایه حفاظتی اسلاری سیل توضیح داد: مخلوط آسفالت اسلاری سیل از مصالح دانه بندی خوب، آب، سیمان، قیر امولسیون و... تشکیل شده است.
سرکانی ادامه داد: این مخلوط آسفالت حفاظتی ، توسط دستگاه مخصوص که برای نخستین بار درداخل کشور ساخته شده است، بر سطح رویه موجود راه پخش و ضمن نفوذ در خلل و فرج بستر جاده، ضمن ترمیم و بهسازی محور از نفوذ آب و موزاییکی شدن آن جلوگیری می کند.
سرکانی در خاتمه تاکید کرد: جهت بهره وری حداکثری این لایه حفاظتی سطوح آسفالتی، ضروری است تا ۶ ساعت پس از اجرا از تردد خودرو برروی آن ممانعت به عمل آید.