شناسهٔ خبر: 14562 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئيس اداره راه و شهرسازي مشهد مقدس خبر داد:

اجرای عملیات آسفالت (سيلكت) برای ۱۰ كيلومتر از محور مشهد-كلات در خراسان رضوی

آسفالت رئيس اداره راه و شهرسازي مشهد مقدس از اجراي عملیات آسفالت (سيلكت) برای ۱۰ كيلومتر از محور مشهد- كلات در خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي، جواد پورعلي با اشاره به اقدامات راهداري انجام شده در نيمه‌ اول سال جاري توسط اداره راه و شهرسازي مشهد مقدس، گفت: از جمله اين اقدامات مي‌توان به اجراي سيلكت ۱۰ كيلومتر از محور مشهد-كلات و احداث دريواسيون به طول ۲۰۰ متر جهت هدايت راه از حاشيه راه به خارج از آن محدوده اشاره كرد.

پورعلي با بيان اينكه همچنین زيرسازي و آسفالت ۲۵ كيلومتر از راه‌هاي روستايي تحت مدیریت حوزه استحفاظی راه و شهرسازی مشهد مقدس انجام شده و ۲۰ هزار مترمربع نیز آسفالت هندسي و لكه‌گيري شده است، افزود: علاوه بر این در نیمه اول سال جاری بالغ بر ۳۰۰ متر از جداول خراب و فرسوده دوربرگردان‌هاي واقع در محور مشهد- چناران مرمت شده و بخشي از اين عمليات نيز در حال اجراست.

وی گفت: عمليات مربوط به خط كشي ۲ طرفه و آكس و حاشيه ۷۰ كيلومتر از محورهاي مواصلاتي مشهد مقدس انجام شده و ۲ هزار علائم راهنمايي، رانندگي و تابلو اطلاعاتي در جاده‌هاي شهر نصب شده است.

رئيس اداره راه و شهرسازي مشهد مقدس از نصب ۲۰۰ صفحه گاردريل در محورهاي مواصلاتي منتهی به مشهد مقدس خبرداد و افزود: ۲ هزار متر مكعب ترانشه‌برداري و خاكريزي در محل قوس پيچ‌هاي خطرناك انجام شده و ۳۰۰ كيلومتر از شانه‌هاي راه نيز تسطيح و پاكسازي شده است.

پورعلي با بيان اينكه ۳ هزار و ۸۰۰ عدد رفلكتور، باتومي و بشكه ترافيكي در محورهاي فريمان، چناران، سيمان و سرخس نصب شده است، گفت: ۱۳۰ عدد از نيوجرسي‌هاي وسط جاده رنگ‌آميزي شده و ۲۵۰ مورد از چراغ‌هاي روشنايي و چشمك‌زن رفع عيب و نقص شده است.  

وي با اشاره به نصب ۱۰ چراغ چشمك زن، در تصريح اقداماتي كه در غالب اخطاريه داده شده است، گفت: تعداد اين اخطارها ۶۰ مورد اعلام شده كه ۵۰ مورد مربوط به جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز بوده است.  

پورعلي با بيان اينكه ۴۰ مورد از ساخت و سازهاي غيرمجاز سطح حوزه تخريب شده است، افزود: در نیم سال اول سال جاری ۲۰۰ مورد اخطار نيز به دست فروشان و ميوه فروشان محورهاي چناران، سرخس، فريمان و كلات داده شده است.   

نظر شما