شناسهٔ خبر: 145659 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سفر شهرستانی مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان اصفهان به شهرستان جرقویه؛

عملیات اجرایی پروژه نهضت ملی مسکن حسن‌آباد آغاز شد

عکس اخبار شهرستان جرقویه در سفر شهرستانی مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان اصفهان که در معیت استاندار به شهرستان حرقویه، طی برگزاری آئینی عملیات اجرایی پروژه نهضت ملی مسکن حسن‌آباد آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ همزمان با سفر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان به شهرستان جرقویه، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به همراه معاونین و رؤسای ذیربط به این شهرستان عزیمت کردند.  

در اولین برنامه این سفر، آیین کلنگ زنی پروژه نهضت ملی مسکن حسن‌آباد (واقع در شهرستان جرقویه) برگزار و عملیات اجرایی این پروژه به صورت رسمی آغاز شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این مراسم اظهار کرد: با بررسی و پالایش‌های بعمل آمده در حال حاضر از تعداد ۶۲۹ نفر متقاضی ثبت نامی در طرح نهضت ملی مسکن شهر حسن‌آباد ۲۶۶ نفر حائز شرایط فعال شناخته شدند.  

وی افزود: برای تامین زمین مورد نیاز این طرح اراضی واقع در محدوده شهر به مساحت ۱۶.۸ هکتار با کاربری مسکونی پیشنهاد شد و اسناد آن به نام دولت با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.  

قاری‌قرآن با بیان اینکه نقشه تفکیکی این اراضی تهیه، در کمیسیون ماده ۵ تصویب و ابلاغ شده است، گفت: از تعداد ۳۸۲ پلاک زمین، تعداد ۱۵۱ مورد آن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تحویل داده شد که پس از انجام قرعه‌کشی تا کنون به ۱۰۹ نفر از متقاضیان واجد شرایط که واریز وجه داشتند تخصیص و تحویل داده شده است. 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۰ نفر از این متقاضیان پروانه ساخت را دریافت کردند.  

گفتنی است در ادامه برنامه‌های این سفر یک روزه مدیرکل راه و شهرسازی استان در معیت استاندار از روند اجرای پروژه نهضت ملی مسکن محمدآباد بازدید بعمل آوردند که در طی این بازدید ضمن بررسی مشکلات و چالش‌های اجرایی پیش رو این پروژه، در گفت‌وگو با عوامل اجرایی رهنمودهای لازم ارائه و مباحثی نیز جهت طرح و تصمیم گیری در جلسه شورای مشترک اداری استان و شهرستان جرقویه احصا شد.