شناسهٔ خبر: 145671 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در میان دستگاه‌های صادرکننده مجوز کسب و کار در استان اصفهان؛

راه و شهرسازی استان اصفهان رتبه چهارم را در درگاه ملی مجوزها کسب کرد

محسن شیرانی - اصفهان رئیس اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: این اداره‌کل در شاخص پاسخگویی حائز امتیاز ۹۶.۳۲ درصد از درگاه ملی مجوزهای کشور شده است که براین اساس در میان دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی رتبه اول و بین سایر دستگاه‌های اجرایی استان رتبه چهارم را طی شش ماه نخست سال ۱۴۰۲ کسب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ محسن شیرانی رئیس اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: براساس تازه‌ترین آمار اداره‌کل اقتصاد و دارایی استان اصفهان در خصوص گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان که از درگاه ملی مجوزهای کشور در ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ استخراج شده است، اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در میان سایر دستگاه‌های اجرایی استان توانست رتبه چهارم را کسب کند.  

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری لغایت ۱۹ شهریورماه تعداد ۲ هزار و ۲۰۴ درخواست صدور مجوز از طریق این سامانه به راه و شهرسازی ارسال شده که از این میزان ۱ هزار و ۵۷ مجوز صادر و ۶۷۴ درخواست نیز رد شده است.  

رئیس افزود: تعداد ۱۵۷ نفر پیش از رسیدگی به درخواست آنان انصراف داده‌اند، ۳۲۴ مجوز با تاخیر صادر شده است و تعداد ۳۱۶ درخواست در نوبت بررسی قرار دارد.  

وی ادامه داد: ۲۱ مورد از درخواست‌ها در انتظار پاسخ استعلام از دستگاه استعلام دهنده و ۶۰ مورد نیز در انتظار تایید مدارک توسط دستگاه هستند همچنین تعداد درخواست‌های در نوبت بررسی مواجه با تاخیر نیز ۸۱ مورد اعلام شده است.  

شیرانی عنوان کرد: در مجموع اداره‌کل راه و شهرسازی استان در شاخص پاسخگویی امتیاز ۹۶.۳۲ درصد را بدست آورده و توانسته است در میان دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی حائز رتبه اول و بین سایر دستگاه‌های اجرایی استان رتبه چهارم را طی شش ماه نخست سال ۱۴۰۲ کسب کند.  

گفتنی است: درگاه ملی مجوزهای کشور به آدرس g۴b.ir براساس ماده ۷ قانون اجرای سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی مصوب ۱۳۸۷ و اصلاحات بعدی آن طراحی و راه اندازی شده و مرجع رسمی مجوزهای کسب و کار کشور محسوب می‌شود.