شناسهٔ خبر: 145877 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

اجرای خدمات زیربنایی در اراضی نهضت ملی مسکن

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از آماده سازی اراضی قابل اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان و توسعه خدمات زیربنایی در این اراضی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: آماده سازی اراضی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اولین مرحله پس از تامین زمین می باشد که در حال حاضر این اقدام در برخی از شهرهای استان در حال انجام است.

وی افزود: ایجاد بستر خدمات زیربنایی از مراحل دیگر آماده سازی است و باید این بستر شامل آب و فاضلاب، برق و گاز در اراضی فراهم شود.

ملک ادامه داد: بر اساس ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی هزینه های ایجاد خدمات زیربنایی در اراضی نهضت ملی مسکن به صورت یک سوم بر عهده صندوق توسعه ملی زمین و مسکن، دستگاه خدمات رسان و وزارت کشور می باشد.

وی همچنین تصریح کرد: در این راستا با تامین هزینه ها در حال حاضر در برخی از اراضی استان آماده سازی و اجرای خدمات زیربنایی در حال اجرا و برنامه ریزی است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در ادامه اظهار کرد: هم اکنون در سایت آسایش گرگان در حال ایجاد بستر خدمات زیربنایی و آبرسانی هستیم.

ملک افزود: این اقدام با اعتباری بالغ بر ۲۱/۵ میلیارد تومان و از محل اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن انجام می شود.

وی همچنین گفت: سایر دستگاه های خدمات رسان نیز در حال بررسی و پیش بینی اعتبارات لازم برای اجرای طرح هستند و به زودی سایر خدمات نیز در این سایت ایجاد خواهد شد.