شناسهٔ خبر: 145938 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری گیلان:

عملیات اجرایی پروژه‌های حوزه حمل و نقل آستارا سرعت می‌گیرد

خبر استارا مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان از تلاش‌ها برای سرعت بخشیدن به روند اجرا و تکمیل پروژه‌های مرتبط با حوزه حمل و نقل در شهرستان مرزی بندر آستارا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی (گیلان)؛ غلامعلی نیک‌فهم با اشاره به سفر جمعی از مسئولان کشوری و استانی از جمله رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به آستارا بیان کرد: ترافیک در نقاط شهری و جاده‌های اصلی همواره یکی از دغدغه‌های مهم منطقه بوده و از طرفی آستارا در بحث حمل‌ونقل از سایر شهرستان‌ها پیشروتر است.

وی افزود: پروژه‌هایی که اکنون در آستارا فعال است، برای اقتصاد داخلی و خارجی کشور بسیار اهمیت دارد که از جمله آنها بحث بارانداز ریلی، تقاطع غیرهمسطح ورودی بارانداز و جاده آستارا-آستارا است که پل اتومبیل‌رو را به جاده آستارا-اردبیل مرتبط می‌کند؛ همچنین بحث توسعه پایانه مرزی و گمرک است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان با اشاره به بارش شدید باران و جاری شدن سیل در آستارا، اظهار کرد: مسائلی در چند روز گذشته ایجاد شد و تخریب‌ها جزو دغدغه‌های شهرستان بود و در این راستا حضور مسئولان یک هفته پس از بارش شدید باران در شهرستان به واقع بسیار ضرورت داشت.

وی اضافه کرد: همه پروژه‌هایی که در شهرستان آستارا برای بحث حمل‌ونقل مهم بود، امروز بررسی شد و پس از بازدیدهایی که انجام گرفت. در نشستی تخصصی مسائل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد در حوزه هر یک از معاونین، در خصوص تکمیل پروژه‌های در دست اجرا تسریع شود تا بتوانیم در مدت کوتاه‌تری پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

نیک‌فهم عنوان کرد: همچنین در بحث حمل‌ونقل جاده‌ای یک دهنه پل در محور آستارا به تالش داشتیم که در اثر سیل تخریب شده بود و امروز رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این زمینه راهکاری ارایه کرد.

وی با اشاره به بازدید انجام شده از پایانه بار آستارا برای بررسی بحث توسعه آن، گفت: طرح نوبت‌بندی مکانیزه که از اواخر سال گذشته مطرح شد و در ۲۶ تیر امسال از سوی وزیر راه‌وشهرسازی نیز مورد بازدید قرار گرفت، به طور کامل اجرایی شده است و هر یک از رانندگان از هر کجای کشور که بخواهند از مرز آستارا به خارج بروند، برای دریافت نوبت می‌توانند به‌صورت اینترنتی نام‌نویسی کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان تصریح کرد: سامانه نوبت‌دهی مورد استفاده در پایانه بار آستارا امروز هم دوباره بررسی شد که نشان داد کارایی لازم را دارد و برخی کاستی‌های موجود هم به تدریج برطرف می‌شود.

وی با اشاره به بازدید و اتخاذ تصمیم در مورد پل‌های آسیب دیده از سیل واقع در روستای سیبلی و بلوار سفیر امید آستارا، ابراز امیدواری کرد: در آینده نه‌چندان دور پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی مناسب دارند، به اتمام برسند و پروژه‌هایی که برایشان بازه زمانی خاصی تعریف شده است، تا یک سال آینده آماده بهره‌برداری شود.