شناسهٔ خبر: 145952 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

واگذاری زمین به ۲۱۲ خانواده در مرحله دوم طرح جوانی جمعیت

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از واگذاری زمین به ۲۱۲ خانواده مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیر کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: در راستای سیاست های دولت مردمی سیزدهم، وزارت راه و شهرسازی وظایف معینی در حوزه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دارد.

ملک ادامه داد: تحویل زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا از وظایف وزارت راه و شهرسازی در این حوزه بوده که اداره کل راه و شهرسازی گلستان تا کنون بخشی از این وظیفه را انجام داده است.

وی افزود: در ماه های اخیر این اداره کل قرارداد زمین رایگان به ۳۰۰ خانواده در شهرهای گرگان، کلاله و ترکمن در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت واگذار کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان تصریح کرد: همچنین در روزهای آتی همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص)، پویش پیامبر رحمت در ۳۱ شهر کشور برگزار و مرحله دوم واگذاری زمین به متقاضیان جوانی جمعیت انجام می شود.

ملک ادامه داد: در همین راستا، در استان گلستان مراسم دومین مرحله واگذاری زمین رایگان به ۲۱۲ خانواده گلستانی مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برگزار خواهد شد.

وی افزود: این اراضی با متراژ ۲۸ هزار و ۱۷۹ متر مربع، در شهرهای گرگان، جلین، قرق و ترکمن قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در انتها گفت: تا کنون مجموعاً ۷ هزار و ۸۴۶ خانواده دارای سه فرزند و بیشتر در استان در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت نام کرده که با برنامه ریزی های لازم تلاش می شود تا به تمامی متقاضیان واجد شرایط زمین تخصیص یابد.