شناسهٔ خبر: 14608 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

هم‌اندیشی فعالان و متخصصان خدمات فنی آزمایشگاه‌های ساختمانی استان قزوین

حامد عبدالرزاقی سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد: جلسه هم اندیشی با موضوع نحوه فعالیت شرکت های خدمات فنی و آزمایشگاهی ساختمان با حضور نمایندگان این اداره کل، سازمان نظام مهندسی و انجمن صنفی آزمایشگاه های ساختمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد عبدالرزاقی با اعلام این خبر گفت: این نشست در راستای استفاده از نظرات و پیشنهادات کارشناسان و متخصصینی که در حوزه خدمات فنی آزمایشگاههای بتن و ژئوتکنیک استان حضور فعالی دارند برگزار شد.

 وی با ارایه توضیحاتی در خصوص دلیل برگزاری نشست افزود: این جلسه به منظور تدوین شرح خدمات پیشنهادی برای شرکت های خدمات فنی و آزمایشگاهی، در خصوص پیش نویس شیوه نامه آزمایشگاه ها با در نظر گرفتن اولویت مقررات ملی ساختمان تشکیل شد.

عبدالرزاقی با اشاره به اهمیت تهیه آیین نامه مشترک برای آزمایشگاه ها بیان داشت: مقرر شد در این شیوه نامه پیشنهادی کلیه آزمایشات مندرج در مباحث پنجم، هفتم، نهم، دهم، یازدهم، سیزدهم الی هفدهم استخراج و ملاک عمل قرار گیرد که این موارد مربوط به خدمات ارایه شده در چهار بخش کلی سازه و جوش، بتن، مصالح ساختمانی و ژئو تکنیک می باشد.

عبدالرزاقی که به عنوان نماینده استان در جلسات مربوط به تهیه این شیوه نامه در وزارت راه و شهرسازی حضور دارد یادآور شد: پیشنهادات تهیه شده از طریق این اداره کل به وزارتخانه منعکس خواهد شد تا در جلسات تدوین اصلاحیه تشخیص صلاحیت و نحوه فعالیت شرکت های خدمات فنی و آزمایشگاهی مطرح شده و مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته وی کارشناسانی که در این جلسه حضور داشتند نیز با ارایه نقطه نظرات و پیشنهادات خود ضمن تقدیر از برگزاری این نشست خواستار ادامه روند برپایی این هم اندیشی ها شدند تا از این طریق بتوان خدمات مناسب و شایسته تری را به فعالان عرصه ساخت و ساز ارایه نمود.

نظر شما