شناسهٔ خبر: 146124 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیگیری توافق وزرای امور خارجه ایران و پاکستان برای افزایش سطح مبادلات تجاری از طریق افزایش تردد در پایانه مرزی میرجاوه

نشست مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل ونقل بین المللی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از پیگیری توافق وزرای امور خارجه ایران و پاکستان برای افزایش سطح مبادلات تجاری از طریق افزایش تردد در پایانه مرزی میرجاوه خبر داد.  

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) ،جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل ونقل بین المللی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با بیان این که نشست مشترک حمل و نقلی و گمرکی ایران و پاکستان با هدف بررسی مشکلات در دوطرف مرز و توسعه بازرگانی دو کشور در پایانه مرزی میرجاوه برگزار شد، گفت:به منظور افزایش تبادلات مرزی ایران و پاکستان و استفاده از ظرفیت های مرزی استان سیستان و بلوچستان مقرر شد تردد کامیون‌های ترانزیتی در پایانه مرزی میرجاوه از ۲۰۰ دستگاه کنونی به ۸۰۰ الی ۱۰۰۰دستگاه افزایش یابد.

وی ادامه داد:پیرو هدف گذاری که مقامات ارشد سیاسی دو کشور برای توسعه روابط تجاری تا سقف ۵ میلیارد دلار بین دو کشور انجام دادند و سلسله مذاکراتی که در قالب دیپلماسی منطقه ای دولت سیزدهم صورت گرفته، به دنبال توسعه روابط با کشور پاکستان هستیم.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل ونقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: در این راستا نشست مشترک حمل و نقلی و گمرکی ایران و پاکستان در پایانه مرزی میرجاوه برگزار شد تا با ارائه راهکارهای مناسب از ظرفیت پایانه مرزی میرجاوه به عنوان قدیمی ترین مرز بین المللی رسمی دو کشور که عمده ی تجارت دو کشور از این مرز به صورت حمل و نقل جاده ای انجام می شود به بهترین نحو استفاده شود.

هدایتی تصریح کرد: به منظور کاهش هزینه و تشریفات اداری، شاهد عدم صدور روادید برای ناوگان صرفا تردد کننده به محوطه پایانه‌های مرزی دو کشور باشیم و هماهنگی و افزایش ساعات کاری ارگان های مستقر در پایانه های مرزی میرجاوه _ تفتان به منظور افزایش پذیرش ناوگان از سوی طرفین انجام شود.

وی کنترل اسناد حمل ناوگان دوکشور هنگام ورود به پایانه های مرزی جهت تسریع در فرآیند ورود و خروج ناوگان را از دیگر مفاد توافق امضای شده بین طرفین در این نشست عنوان کرد وگفت: امیدواریم با افزایش همکاری ها میان دو کشور دوست و برادر ایران و پاکستان،شاهد ارتقای روزافزون همکاری‌های اقتصادی و تجاری دوجانبه باشیم.

شایان ذکر است دوطرف بازدید هایی میدانی را از پایانه مرزی تفتان و میرجاوه با هدف بررسی مسائل و مشکلات داشتند و در نشست به بررسی مسائل و مشکلات موجود در دو طرف مرز پرداختند.