شناسهٔ خبر: 146159 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هزینه کرد ۱۰۰ میلیارد تومان؛

پیشرفت بزرگراه حدفاصل پل آبنیل تا پل کلیشاد به ۷۰ درصد رسید

محسن قدیری - اصفهان رئیس اداره نظارت بر ساخت راهها اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ساخت مسیر چهار خطه حدفاصل پل آبنیل تا پل کلیشاد ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا کنون ۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده است.  

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ محسن قدیری رئیس اداره نظارت بر ساخت راهها اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن بازدید از روند اجرای پروژه کمربندی جنوب غرب اصفهان، موانع و مشکلات پیش روی این پروژه را مورد بررسی قرار داد و جهت سرعت بخشی به اجرا، در گفت و گو با عوامل اجرایی بر نکات قابل توجه تاکید کرد.  

وی در حاشیه این بازدید در خصوص وضعیت قطعه باقیمانده از این پروژه اظهار کرد: برای این بخش از محور به طول ۴ کیلومتر و ۷۰۰ متر و عرض ۲۵ متر آزادسازی مسیر انجام و ۱.۵ کیلومتر از آن آسفالت شده است.  

رئیس اداره نظارت بر ساخت راهها اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در این پروژه پل ۲ دهانه افجد در مرحله اجرای دال می‌باشد عنوان کرد: به لطف خدا فاز اول پروژه تا پایان امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.  

وی اضافه کرد: در حال حاضر فاز دوم محور حد فاصل پل افجد تا پل آب نیل و تکمیل پل آبنیل در مرحله انجام مناقصه قرار دارد.  

قدیری خاطرنشان کرد: اجرای مسیر چهار خطه حدفاصل پل آبنیل تا پل کلیشاد حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا کنون بالغ بر۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده است.  

گفتنی است، کمربندی جنوب غرب اصفهان به عنوان بخشی از رینگ چهارم استان در ایجاد ارتباط بین استان‌ها و شهرهای جنوبی و غربی کشور بسیار با اهمیت بوده همچنین محور اصفهان-شهرضا، ارتباط شهر اصفهان با مناطق جنوبی کشور (از قبیل شیراز و یاسوج) و محور آزادراه ذوب آهن، ارتباط اصفهان با مناطق جنوب غرب کشور (مثل زرین شهر و شهرکرد) را برقرار می‌کند.  

طول این مسیر که محور اصفهان- شهرضا و کمربندی شرقی اصفهان را به آزادراه ذوب آهن متصل می‌کند جمعاً ۱۷ کیلومتر است، همچنین این پروژه برای احداث به چهار قطعه تقسیم شد که ۳ قطعه آن در سنوات قبل به بهره‌برداری رسیده است.