شناسهٔ خبر: 146297 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان خبر داد:

جزئیات جلوگیری از احتکار اراضی ابلاغ شد

مدیر کل راه و شهرسازی لارستان مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از تصویب شورای عالی مسکن کشور برای برخورد با احتکار کنندگان زمین با هدف عرضه زمین و جلوگیری از احتکار اراضی مسکونی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستان)، حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از تصویب شورای عالی مسکن کشور برای برخورد با احتکار کنندگان زمین خبر داد.

شبانی اظهار کرد: با هدف عرضه زمین و جلوگیری از احتکار اراضی مسکونی در محدوده های شهری که در دوره طرح جامع شهر در فرایند ساخت و ساز قرار نگرفته اند طبق این مصوبه استانداران می بایست نسبت به تعیین ضرب الاجل برای مالکین این اراضی جهت ساخت مسکن در اراضی مذکور اقدام نموده و با تقدم استفاده از سیاست های تشویقی نسبت به سیاست های تنبیهی، اراضی مذکور را با اولویت اراضی بزرگ مقیاس شهرهای بزرگتر را به ظرفیت ساخت و ساز مسکن کشور اضافه کنند.

وی افزود: همچنین در این مصوبه تاکید شده که وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت کشور نسبت به تبیین لزوم عرضه اراضی برای مردم و مالکین اقدام کند.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان خاطر نشان کرد: چنانچه پس از اجرای اقدامات اشاره شده، مالکان نسبت به احداث مسکن در اراضی مذکور اقدام نکنند مطابق با مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری پس از دو مرحله اخطار با فاصله دو ماهه نسبت به تغییر کاربری اراضی از مسکونی به کاربری خدمات عمومی اقدام خواهد شد.