شناسهٔ خبر: 146340 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه قرارگاه جهاد تبیین عمران و معماری استان ایلام عنوان شد:

اخذ بیش از ۱۱ هزار پروانه ساختمانی نهضت ملی مسکن استان ایلام در یک سال گذشته

جلسه قرارگاه جهاد تبیین ایلام1 (2).JPG مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در جلسه قرارگاه جهاد تبیین عمران و معماری استان ایلام از اخذ ۱۱ هزار پروانه ساختمانی نهضت ملی مسکن استان ایلام در بخشهای مختلف در یک سال اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان ایلام، جلسه قرارگاه جهاد تبیین عمران و معماری استان ایلام با حضور سردارکریمیان جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیران کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و هواشناسی استان، مدیرعامل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه های عمران و معماری استان در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در این جلسه گفت: هدف اصلی جهاد تبیین امیدآفرینی در جامعه است و برای این مهم بیان واقعیتها به دور از هرگونه اغراق و بزرگ جلوه دادن از ضروریات است.

دوستی در ادامه به برگزاری کنگره بزرگ اربعین در استان اشاره کرد و افزود: تمامی زائرین عزیری که هر سال از طریق استان ایلام ومرز بین المللی مهران به عتبات عالیات مشرف می شوند امسال با وجود افزایش ده درصدی زائرین نسبت به سال گذشته شاهد تسهیل تردد و ارتقاء جاده های استان بودند و نظر سنجی ها از رضایت ۸۸ درصدی زائرین از وضعیت حمل و نقل و جاده در استان ایلام حکایت داشت، که این موضوع بحث جهاد تبیین در عمل در حوزه راهسازی و حمل و نقل را نشان می دهد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود از اخذ یازده  هزار پروانه ساختمانی نهضت ملی مسکن استان ایلام در بخشهای مختلف نهضت ملی مسکن، خود مالکی، بافتهای فرسوده و روستایی در یک سال اخیر خبر داد که در نوع خود در یک سال کم سابقه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: تا سال گذشته کمتر از ۳ هزار پروانه ساختمانی در استان ایلام اخذ شده بود و هم اکنون در کمتر از یک سال تعداد پروانه های ساختمانی نهضت ملی مسکن در بخشهای مختلف به بیش از ۱۴ هزار مورد رسیده است.

فرشاد دوستی تعداد واحدهای  مسکونی شهری در حال ساخت نهضت ملی مسکن در استان ایلام را ۳۷۰۰ واحد عنوان کرد و افزود به زودی عملیات احداث ۵ هزار واحد دیگر نهضت ملی مسکن آغاز می شود و در شهرستانهای مهران و دهلران به زودی شاهد احداث واحدهای ویلایی این طرح خواهیم بود.

سردار کریمیان جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام در این جلسه گفت: بزرگترین جهاد تبیین خدمت به مردم است.

وی با بیان اینکه هدف دشمنان ایجاد یأس و نا امیدی بین مردم است افزود: کوچک عنوان کردن کارهای بزرگ جمهوری اسلامی و بزرگ جلوه دادن مسائل ریز زندگی مردم از برنامه های کشورهای غربی است که می بایست با جهاد تبیین این حربه آنان را نیز خنثی کنیم.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام خاطر نشان کرد در طول این سالها همواره در سختیها رشد کرده ایم و این فشارهای ناجوانمردانه اقتصادی نیز باعث رشد و شکوفایی ایران اسلامی خواهد شد و این مراحل نیز به خوبی پشت سر خواهیم گذاشت.