شناسهٔ خبر: 146615 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور جعفری معاون وزیر و مدیرعامل مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید انجام شد:

بازدید از شهر جدید اکباتانا و برگزاری جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برای آغاز عملیات اجرایی

بازدید از شهر اکباتانا با حضور جعفری مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید ضمن بازدید از محل، جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برای آغاز عملیات اجرایی فاز اول شهر جدید اکباتانا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، امروز با حضور علیرضا جعفری مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید و صالحی مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان ضمن بازدید از محل ،جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برای آغاز عملیات اجرایی فاز اول شهر جدید اکباتانا برگزار شد.

در این جلسه تمامی ابعاد برای شروع گام نخست اجرایی از جمله کاربری اراضی پیشنهادی، تملک اراضی با مبنای قانونی، سرانه‌ها، بحث آماده سازی و …. مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام آمادگی مجموعه شهرهای جدید برای انجام هرگونه اقدام لازم در تسریع و پیشبرد اقدامات در احداث شهر جدید اکباتانا بیان کرد: شهرهای جدید این آمادگی را دارد تا گنجایش و ظرفیت اکباتانا را در صورت عدم پاسخگویی به نیاز فعلی شهر همدان تا میزان قابل قبولی بالا ببرد.

صالحی مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان همدان در این جلسه با تأکید براینکه هدف ما برای ایجاد این شهر جدید ضمن اشتغالزایی و تولید مسکن، ارتقای توانایی خرید مسکن برای اقشار مختلف جامعه است، گفت: تلاش داریم تا با استفاده از تمامی المان ها و نمادهای شهر همدان در اکباتانا، طراحی شهری آن را به گونه ای انجام دهیم تا به عنوان یکی از بهترین شهرها و الگویی برای سایر شهر های جدید قرار گیرد.

لازم به ذکر است در راستای تامین زمین پروژه نهضت ملی مسکن در همدان، مهمترین اقدامی که در این حوزه به صورت جدی پیگیری می‌شود احداث شهر اکباتانا است. این پروژه بزرگ، مساحتی بیش از ۱۲۰۰ هکتار و ظرفیت ۱۲۰ هزار نفر را دارد که کاربری‌های مسکونی، عمومی، فرهنگی، آموزشی و ... در آن لحاظ شده است.