شناسهٔ خبر: 146888 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

رشد ۵ درصدی تردد خودرو در محورهای ارتباطی استان همدان

مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از رشد ۵ درصدی تردد خودرو در محورهای ارتباطی استان در 6 ماه نخست سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان، مهرداد آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت:  در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۴۰ میلیون خودرو در محور های مواصلاتی استان تردد نموده که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵ درصدی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه بیشترین تردد در محورهای ارتباطی حوزه استحفاظی شهرستان بهار بوده است، افزود: خودرو های سواری و وانت بار با بیش از ۷۴.۷ درصد تردد بیشترین سهم تردد در محور های مواصلاتی استان را از آن خود نموده و خودرو های سنگین با  ۱۵.۳ درصد تردد در رتبه بعد قرار گرفته است.

آهکی خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۴ میلیون و ۹۲ هزار تردد خودرو در جاده های استان همدان، ۱۲ میلیون و ۵۶۷ هزار تردد در مبادی ورودی  استان و ۱۲ میلیون و ۵۱۴ هزار تردد در مبادی خروجی استان  به ثبت رسیده است که این آمار هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴/۶ درصد رشد داشته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان اظهار نمود: با توجه به فعالیت ۲۴ ساعته سامانه ۱۴۱ در سطح استان به منظور طرح شکایات و اطلاع از وضعیت راه های استان، بیش از ۹ هزار تماس با این سامانه در نیمه اول سال جاری برقرار شده است که از این تعداد ۱۸۰۲ خبر در خصوص ثبت انواع رخداد های جاده ای از جمله تصادفات، ترافیکهای سنگین، کارگاه جاده ای و انواع مشکلات جاده ای بوده و تعداد ۱۱۳۶ تماس در خصوص انواع مشکلات حمل و نقل بار و مسافر از جمله مشکلات بارنامه ، عدم تخلیه بار  و تخلف شرکتهای مسافربری و مشکلات کرایه  بوده است.