شناسهٔ خبر: 146903 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تاکید کرد؛

حمایت از انبوه سازان در راستای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: انبوه سازان توانایی و ظرفیت مناسبی برای اجرای طرح های نهضت ملی مسکن دارند و در راستای بهره مندی از این ظرفیت در استان حمایت لازم از انبوه سازان صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در دیدار با سرمایه گذاران و انبوه سازان مسکن در آذربایجان غربی اظهار داشت: ورود انبوه سازان برای اجرای طرح های نهضت ملی مسکن تسریع در روند اجرای این طرح را رقم می زند.

وی ادامه داد: انبوه سازان با مشارکت در ساخت و تهاتر زمین می توانند دولت را در اجرای این پروژه بزرگ یاری کنند چرا که ورود بخش خصوصی افزایش میزان تولید مسکن را رقم می‌زند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: انبوه سازان از این استعداد و سرمایه برخوردار هستند و می‌توانند به شکل مناسبی کار ساخت مسکن را در سطح استان به جلو ببرند و در این راستا زمین رایگان برای ساخت طرح های مسکن تامین می گردد و مشکلی از بابت تامین زمین در سطح استان وجود ندارد.

حمزه لو افزود: اگر بخش مسکن فعال شود بسیاری از بخش‎ها فعال خواهند شد در بخش مسکن باید از انبوه‎سازان حمایت شود و این مهم نیز در اولویت مجموعه راه و شهرسازی آذربایجان غربی است.

وی اضافه کرد: یکی‌از بخش های دیگر در  نهضت ملی مسکن، استفاده از بافت های فرسوده شهری است، زیرا با جانمایی بخشی از پروژه های نهضت ملی مسکن در درون شهرها با توجه به وجود زیرساخت ها در این مناطق، علاوه بر کاهش هزینه های ساخت می‌توان شاهد افزایش سرعت ساخت و ساز نیز باشیم.