شناسهٔ خبر: 146908 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری استان همدان خبر داد؛

آغاز نصب حفاظ بتنی در محور گنجنامه-تویسرکان/ نصب ۳۸ کیلومتر نیوجرسی در محورهای مواصلاتی استان همدان

مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از آغاز عملیات نصب حفاظ بتنی نیوجرسی در محور فرعی و کوهستانی گنجنامه-تویسرکان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان) مهرداد آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: به منظور ارتقاء ایمنی محور فرعی و کوهستانی گنجنامه-تویسرکان عملیات نصب نیوجرسی توسط اکیپ پیمانی آغاز شده است و در فاز اول یک کیلومتر و در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: عملیات نصب نیوجرسی در محور گنجنامه-تویسرکان تا اواسط آبان ماه ادامه خواهد.

آهکی افزود: به علت بارش برف سنگین در این محور هرساله هرساله  به درخواست کمیسیون ایمنی راهها، پلیس راه و مدیریت بحران، به علت کاهش ایمنی تا پایان فصل زمستان مسدود می شود.

وی اظهار کرد: در راستای ارتقاء ایمنی و رفع نقاط حادثه خیز، ۳۸ کیلومتر حفاظ میانی بتنی نیوجرسی توسط اکیپ های امانی و پیمانی در سطح راههای استان همدان نصب شده است که شامل: گردنه اسدآباد، گردنه زاغه ملایر،محورهای  همدان-کرمانشاه،نهاوند-فیروزان،
تویسرکان-کنگاور،فامنین-ساوه، رزن-درگزین است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار داشت: طبق آمار پلیس راه استان پس از نصب نیوجرسی در گردنه اسدآباد و گردنه زاغه ملایر تصادفات رخ به رخ و فوتی به صفر رسیده است و این نشان دهنده نقش بسیار موثر حفاظ بتنی در کاهش تصادفات جاده‌ای است.

وی در پایان گفت: هدف گذاری ما نصب سالیانه حداقل ۲۰ کیلومتر نیوجرسی در محورهای مواصلاتی استان همدان است و امیدواریم با تامین اعتبارات این روند همچنان ادامه داشته باشد.