شناسهٔ خبر: 147070 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نیمه نخست سال جاری اجرا شد؛

احداث و روکش بیش از ۱۳۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی در خراسان شمالی

اسفالت ۱۳۰.۵۵ کیلومتر از راه های فرعی و روستایی با ۲ هزار و ۸۳۴ میلیارد ریال طی نیمه نخست سال جاری در خراسان شمالی احداث و روکش شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: احداث و آسفالت به طول ۳۹.۶ کیلومتر از راه های روستایی خراسان شمالی با صرف هزار و ۵۸۴ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.

مشتری با بیان این که با اجرای عملیات احداث و آسفالت در این مدت ۱۳ روستای بالای ۲۰ خانوار با هزار و ۹۸۶ خانوار از نعمت راه آسفالته بهره مند شدند، افزود: ۱۲.۶ کیلومتر از راه های روستایی در شهرستان فاروج، ۸.۴ کیلومتر در شهرستان اسفراین، ۶ کیلومتر در شهرستان شیروان، ۴.۵ کیلومتر در شهرستان جاجرم احداث و آسفالت شد.  

وی تصریح کرد: احداث و آسفالت ۲.۶ کیلومتر در شهرستان مانه و سملقان، ۳.۰۵ کیلومتر در شهرستان بجنورد، ۱.۷ کیلومتر در شهرستان راز و جرگلان و ۷۵۰ متر در شهرستان گرمه از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای برخورداری روستاها از راه آسفالته است.

مشتری همچنین از روکش  ۹۰.۹۵ کیلومتر راه فرعی و روستایی با هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار در این بازه زمانی خبر داد و افزود: ۱۷.۶ کیلومتر راه روستایی در شهرستان بجنورد، ۱۱ کیلومتر در شهرستان راز و جرگلان،  ۱۰.۹۵ کیلومتر در شهرستان شیروان، ۲.۱ کیلومتر در شهرستان فاروج و ۱.۷ کیلومتر در شهرستان گرمه روکش شده است.  

به گفته این مسئول عملیات فوکسیل محور گراتی-صفی آباد و گورپان به سمت انتهای حوزه شهرستان اسفراین به طول ۲۵ کیلومتر نیز اجرایی شد.