شناسهٔ خبر: 147142 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری همدان خبر داد؛

افزایش ۱۶ درصدی جابه‌جایی بار از مبدأ همدان

مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از افزایش ۱۶درصدی جابه‌جایی بار در شهریور ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان) مهرداد آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه در شهریور ماه امسال یک میلیون ۱۹۹ هزارو ۷۱۰ تن بار از استان جابجا شده است، افزود: سال گذشته یک میلیون ۳۴ هزارو ۴۳۳ تن کالا از استان جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۶ درصدی داشته است. 

وی با بیان رشد ۱۶ درصدی کالا از مبدأ استان به اقصی نقاط کشور اضافه کرد: که این امر نشان از ظرفیت شرکت ها، تعامل مطلوب صاحبان کالا و استفاده مطلوب از ناوگان حمل و نقل کالای استان دارد. 

وی تعداد شرکت‌های حمل و نقل استان را ۱۰۱ شرکت معرفی کرد که تعداد بارنامه‌های صادره توسط شرکت حمل و نقل کالای فعال در استان در شهریور ماه امسال را ۷۷.۹۸ بارنامه صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸/۲۸ افزایش داشته است. 

آهکی به سهم شهرستان‌های استان در جابه جایی کالا در این بازه زمانی اشاره کرد و گفت: تعداد شرکت‌های فعال در شهرستانها درجزین ۱۳ شرکت، تویسرکان دو شرکت فعال، ملایر ۱۶شرکت، نهاوند۱۴، شهرستان همدان ۲۹شرکت، رزن ۳شرکت، بهار۱۲ شرکت، اسدآباد ۷شرکت و کبودرآهنگ ۱۵شرکت در زمینه حمل و نقل بار فعال هستد. 

مدیر کل حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: مهم‌ترین محصولات و کالایی که از مبادی استان جابه‌جا شده است شامل: محصولات کشاورزی، مواد معدنی و… بوده است.

وی افزود: پایش و کنترل تمامی محورهای مواصلاتی استان همدان با همکاری پلیس راه و راهداری با استفاده از گشت‌های نامحسوس در تمامی محورهای استان به‌صورت شبانه‌روزی درحال انجام است؛ به‌طوری که در ۶ ماه گذشته بیش از ۴۵۰ مورد گشت دروازه یا کنترل ناوگان حمل‌ونقل عمومی در مبادی پلیس راه و محورهای استان همدان صورت گرفته است.