شناسهٔ خبر: 147271 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان عنوان کرد؛

کاهش هزینه ساخت در بافت‌های فرسوده شهری گلستان

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: با توجه به اهتمام شهرداری های استان گلستان به بسته های تشویقی بازآفرینی شهری و صدور رایگان پروانه ساخت، قیمت ساخت مسکن در محلات هدف بازآفرینی کاهش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: نوسازی مسکن در بافت های فرسوده با هدف کاهش مخاطرات و تامین مسکن ایمن انجام می شود.

وی افزود: با تائید شورای نگهبان، شهرداری ها می توانند تا ۱۰۰ درصد اخذ عوارض پروانه و تراکم ساخت در بافت های فرسوده را تخفیف دهند و معادل آن را از دولت دریافت کنند.

ملک ادامه داد: تا کنون در استان گلستان شهرداری های گرگان، آق قلا، دلند و مینودشت نسبت به تخفیف رایگان پروانه ساخت در محلات هدف بازآفرینی شهری اهتمام داشته اند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: در همین راستا بسته های تشویقی ۱۹ بندی نیز از جانب وزارت راه و شهرسازی برای ارتقا کیفیت زندگی در محلات هدف بازآفرینی ابلاغ شده که با همکاری شهرداری ها و دستگاه های اجرایی تحقق می یابد.

وی با بیان اینکه این مشوق‌ ها موجب رونق ساخت مسکن در بافت فرسوده می شود، گفت: با صدور رایگان پروانه ساخت، قیمت ساخت مسکن در محلات هدف بازآفرینی کاهش خواهد یافت.

ملک همچنین تصریح کرد: تخصیص تسهیلات یکی دیگر از این مشوق ها است و برای ساخت مسکن هایی که پروانه ساختمانی داشته باشند ارائه می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: در ماه های اخیر بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، ‌سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی در انتها تاکید کرد: گفتنی است که ۱۵ درصد از تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن به نوسازی در بافت فرسوده اختصاص یافته است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین گفت: افرادی که قصد دریافت تسهیلات نهضت ملی مسکن را دارند می توانند برای ثبت نام و دریافت این تسهیلات از طریق سامانه saman.mrud.ir   اقدام کنند.