شناسهٔ خبر: 14735 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

عبده تبریزی در پانزدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن:

رونق بخش مسکن به معنای افزایش قیمت آن نیست / تمرکز اصلی وزارت راه و شهرسازی بر حل مسئله کیفیت مسکن است / به دنبال حل مسئله مسکن اجتماعی و بافت‌های ناکارآمد هستیم

حسین عبده تبریزی مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مدیریت و تامین مالی با بیان اینکه رونق بخش مسکن به معنای افزایش مداوم قیمت آن نیست گفت: وزارت راه و شهرسازی به دنبال چنین بازاری نبوده بلکه حل مسئله مسکن اجتماعی و بافت‌های ناکارآمد را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین عبده تبریزی امروز دوشنبه دوم آذرماه در پانزدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران با یادآوری برگزاری نخسین دوره این همایش در سال ۷۲ گفت: امروز نیازهای کشور با نیازهایی که در سال ۷۲ در بخش مسکن با آن مواجه بودیم تفاوت دارد و این همایش سعی می‌کند به نیازهای امروز کشور در بخش مسکن بپردازد.

وی افزود: این همایش با همایش‌های دوره‌های قبل شباهت‌های زیادی دارد برای مثال مانند سالیان گذشته مقالات علمی در محورهای مختلف انتخاب شده که در این دوره ۱۱۰ مقاله در ۷ محور طی دو روز برگزاری همایش قرائت و بررسی خواهد شد.

دبیر علمی پانزدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن افزود: امروز شاهد فشاری که در سالیان گذشته در خصوص ساخت مسکن بوده‌ایم نیستیم؛ در بخشی از حوزه‌ها شاهد این هستیم که با تغییر ساختار ایجاد شده و تمرکزی که در سالیان گذشته در ساخت و ساز وجود داشت نیاز به ساخت و ساز جدید وجود ندارد.

وی تمرکز اصلی وزارت راه و شهرسازی را بر حل مسئله کیفیت مسکن خواند و افزود: علاوه بر این در بخش‌ تامین مالی نیز حوزه مسکن نتوانسته مسئله خود را حل کند و این ضعف نظام بانکی است که در این همایش به آن حتما پرداخته خواهد شد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مدیریت و تامین مالی با اشاره به تاکید دکتر آخوندی در توسعه‌ای شدن بانک مسکن یادآور شد: چنین نیازی در بخش تامین مالی نظام بانکی وجود دارد که مغفول مانده و وزارتخانه به هیچ وجه علاقمند نیست که مسکن به عنوان کالایی بین مردم فروخته و دلالی شود.

عبده تبریزی با اشاره به برداشت غلط از رکود در بخش مسکن تاکید کرد: رونق در بخش مسکن به این معنا نیست که قیمت هر روز بالا برود و خرید و فروش رشد روز افزونی داشته باشد؛ وزارت راه و شهرسازی به دنبال چنین بازاری نیست بلکه به دنبال حل مسئله مسکن اجتماعی و بافت‌های ناکارآمد است.

وی ادامه داد: امیدواریم با بکارگیری سیاست‌های درست در بخش مسکن در سال ۱۴۰۵ شاهد این نباشیم که ۱۰ میلیون نفر در مسکن غیرکیفی سکونت داشته باشند و این همایش به دنبال حل چنین مسئله‌ای است. /

نظر شما