شناسهٔ خبر: 147403 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد:

مطالعات ۲۰ کیلومتر از باند دوم گلپایگان به دهق انجام شد 

مرتضی فولادی رییس اداره راه وشهرسازی شهرستان نجف اباد رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد گفت: مطالعات باند دوم محور گلپایگان – دهق در حوزه نجف آباد، از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان انجام شده است و در حال حاضر برای اجرا، مبحث تامین اعتبار به موقع پروژه بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ مرتضی فولادی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد در خصوص آخرین وضعیت پروژه های راهسازی این شهرستان اظهار کرد: در شهرستان نجف آباد، محور سه‌راهی مهردشت به حسین آباد و جاده دهق به گلپایگان دارای تردد دو طرفه هستند که با توجه به خطرات و تصادفات در این جاده ها، اجرای باند دوم این محورها در دستور کار قرار گرفته است.  

وی افزود: طول کل محور گلپایگان - دهق ۷۵ کیلومتر است که ۲۰ کیلومتر در حوزه شهرستان نجف آباد و ۵۵ کیلومتر در حوزه گلپایگان قرار دارد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد بیان کرد: از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان مطالعات باند دوم محور گلپایگان – دهق در حوزه نجف آباد، جهت اخذ مجوز ماده ۲۳ انجام شده است.  

وی با اشاره به اینکه مبحث تامین اعتبار به موقع پروژه احداث باند دوم گلپایگان دهق بسیار حائز اهمیت است عنوان کرد: مطابق با برآوردهای اداره کل راه و شهرسازی استان برای اجرای باند دوم کل مسیر به بیش از ۶۸۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.  

فولادی با بیان اینکه اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان محورهای استان که مستعد ارتقاء و تبدیل از راه اصلی به چهارخطه هستند را شناسایی و اولویت بندی کرده است گفت: پروژه‌ باند دوم سه راهی مهردشت به حسین‌آباد از جمله پروژه‌های با اهمیتی است که اجرای آن در اولویت این اداره‌کل قرار دارد.  

وی اظهار کرد: این پروژه در مجموع به طول ۳۲ کیلومتر است که ۱۸ کیلومتر آن در شهرستان نجف آباد و ۱۴ کیلومتر در شهرستان تیران و کرون واقع شده است.   

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد افزود: هشت کیلومتر از این پروژه که در دست اجرا قرار دارد دارای پیمانکار منتخب بوده و مبلغ قرارداد آن ۱۸ میلیارد تومان است.  

وی با اشاره به اینکه این پروژه ازجمله پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور به استان اصفهان است گفت: هشت کیلومتر از پروژه باند دوم سه راهی مهردشت به حسین‌آباد تا کنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در تلاش هستیم تا با همکاری خیر راهساز و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بتوانیم این بخش از پروژه را تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسانیم.