شناسهٔ خبر: 147567 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره ایمنی راه اعلام کرد؛

احداث سیستم روشنائی محور گلپایگان به موته

احداث سیستم روشنائی محور گلپایگان به موته سرپرست اداره ایمنی راه‌ و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان از اجرای سامانه روشنایی محور گلپایگان به موته به منظور افزایش ضریب ایمنی و کاهش حوادث با اعتباری افزون بر ۷۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی(اصفهان)، محمدحسن محمدزمانی، سرپرست اداره ایمنی راه‌ و حریم اداره کل از اجرایی شدن طرح سامانه روشنایی درسطح راههای این اداره کل خبر داد.

سرپرست اداره ایمنی راه‌ و حریم اداره کل از تلاش برای مجهز کردن راه های ارتباطی این اداره به سیستم روشنایی خبر داد و افزود: علاوه بر فرهنگ سازی در بین رانندگان و رعایت نکات ایمنی، آشکارسازی جاده ها نیز باعث کاهش تصادفات و تلفات رانندگی در راه های ارتباطی می شود.

محمدزمانی تصریح کرد: در مجموع ۳۷۳ کیلومتر درطول راههای حوزه استحفاظی اداره کل راهداری و حملو نقل جاده ای استان اصفهان مشخص وبه منظور افزایش ضریب ایمنی و کاهش حوادث در آنها، نسبت به اجرای سامانه روشنایی اقدام شد.

وی اعتبار تخصیصی این پروژه را افزون بر ۷۰ میلیارد ریال دانست و عنوان کرد: هدف از روشنایی راه‌ها، دستیابی به حدی از قابلیت دید است که رانندگان و عابرین پیاده را به رویت سریع، مشخص و قابل تفکیک کلیه جزییات مهم شی ء مورد نظر، همترازی جاده و هرگونه مانعی که ممکن است در جاده حضور پیدا کند، قادر می‌سازد.

محمدزمانی با اشاره به اینکه خرید و اجراء سیستم روشنایی از تعهدات این اداره کل می باشد. عنوان کرد : این پروژه در محور گلپایگان به موته واقع در محور اصلی مناطق مسکونی و قبل از پلیس راه موته به گلپایگان با توجه به درخواستهای مردمی و افزایش تصادف در این منطقه، با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام می باشد.

وی طول مسیر طرح سیستم روشنایی محور موته به گلپایگان را ۷ کیلومتر عنوان و تصریح کرد: جهت اجرا و تکمیل این طرح ۱۵۱ اصله پایه روشنایی در محل نصب میشود.

سرپرست اداره ایمنی راه‌ و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان در توضیح تکمیلی در این خصوص افزود: با توجه به ‌ضرورت اجرای طرح که از مطالبه‌های جدی کاربران جاده‌ای است، نسبت به پی‌گیری موضوع اقدام و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

این مقام مسئول همچنین بازه زمانی اجرا و تکمیل طرح سیستم روشنایی مذکور را از ابتدای مهرماه عنوان کرد و گفت: امیدواریم با پیگیری و اقدام‌های جهادی مسئولان و مجریان طرح، شاهد برخورداری این محور از روشنایی باشیم.

 سرپرست اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان هدف از طرح فوق را شکل گیری مناطق مسکونی و دید بهتر جاده عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به درخواست‌های مکرر مردمی و دیگر کاربران جاده‌ای که در این محور رفت و آمد می‌کنند و پیگیری‌های مسئولان امر، طرح سیستم روشنایی در محور فوق در حال اجرا است.