شناسهٔ خبر: 147619 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی خرمشهر خبر داد:

۸۰ درصد واحدهای مسکن مهر خرمشهر تکمیل شد

قنبری خرمشهر رئیس اداره راه و شهرسازی خرمشهر گفت: ۸۰ درصد واحدهای مسکن‌ مهر در این شهرستان تکمیل و تحویل داده شده است و مابقی آنها تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، الهام قنبری اظهار کرد: شهرستان خرمشهر ۲ هزار و ۱۷۶ واحد مسکن مهر دارد که ۸۸ واحد از آنها فاقد متقاضی هستند.

وی با اشاره به لزوم تامین برخی از کمبودهای خدمات روبنایی (احداث کلانتری و پارک محله‌ای) و تکمیل نشدن برخی از واحدها توسط پیمانکاران افزود: بخشی از این واحدها از محل صندوق توسعه مسکن تکمیل شد و ۱۲۰ واحد دیگر نیز باید به مردم واگذار شود.

قنبری با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ شورای عالی مناطق آزاد و وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۳۹۹ مبنی بر اجرایی‌شدن طرح ملی مسکن در مناطق آزاد ادامه داد: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای میان اداره کل راه و شهرسازی استان و سازمان منطقه آزاد اروند با تخصیص زمینی به مساحت تقریبی ۱۱ هکتار امضا و قرار شد این زمین‌ها در اختیار اداره راه و شهرسازی شهرستان باشد اما در ۲ سال گذشته هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس اداره راه و شهرسازی خرمشهر اظهار کرد: در سال جاری به دنبال تعامل با منطقه آزاد در راستای تغییر کاربری زمین، فرآیند صدور سند در دست پیگیری است تا بعد از این مرحله به شکل گروه ساختی به مردم واگذار شوند.

وی گفت: اقدامات آماده سازی و تهیه نقشه‌های فاز یک و ۲ این زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن رو به اتمام است و تا ۲ هفته آینده به مردم تحویل داده می شود.

قنبری اضافه کرد: با وجود هشت هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی ثبت‌نامی، اما به دلیل آورده بسیار پایین متقاضیان، امکان پوشش بیش از یک هزار نفر وجود ندارد.

بر اساس این گزارش در طرح ملی مسکن باید ۲۸۰ هزار واحد در خوزستان طی چهار سال ساخته شود.