شناسهٔ خبر: 147659 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ترفیع حفاظ نیوجرسی‌های آزادراه فرودگاه اصفهان برای افزایش ایمنی کاربران جاده‌ای

ترفیع حفاظ نیوجرسی های آزاد راه فرودگاه اصفهان سرپرست اداره ایمنی راه‌ و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان، از ترفیع حفاظ جدا کننده بتنی (نیوجرسی) در آزادراه فرودگاه اصفهان با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ محمدحسن محمدزمانی، سرپرست اداره ایمنی راه‌ و حریم اداره کل از افزایش ارتفاع حفاظ جدا کننده های بتنی (نیوجرسی) آزاد راه فرودگاه اصفهان با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال خبر داد.

محمدزمانی گفت: در راستای ایمن سازی نقاط حادثه خیز، اجرای حفاظ  بتنی در آزاد راه فرودگاه اصفهان به طول ۱۲ کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی ۵ درصد در حال انجام و طول مدت انجام پروژه ۱۲ ماه است.

وی اظهار کرد: در راستای ارتقاء ایمنی و رفع نقاط حادثه خیز، ۱۲ کیلومتر حفاظ میانی بتنی نیوجرسی  در آزاد راه فرودگاه اصفهان در حال نصب است.

وی در این باره گفت: یکی از شاخص ترین پروژه های فعال و در دست اجرای این اداره کل به جهت افزایش ایمنی تردد مسافران و کاربران جاده ای از مسیر آزادراه  فرودگاه، با توجه به اهمیت این محور از نظر تردد و ترافیک است که این پروژه میتواند سهم به سزایی در کاهش حوادث جاده‌ای و رضایت مندی کاربران داشته باشد.

محمدزمانی با اشاره به اهمیت موضوع بازدهی مناسب این نوع تجهیزات راه، اجرای نیوجرسی در محورهای مشابه سطح استان اصفهان را در دستور کار اداره ایمنی راه و حریم قرار داد.

سرپرست اداره ایمنی راه‌ و حریم اداره کل ادامه داد: طبق آمار پلیس راه استان پس از نصب نیوجرسی در آزاد راه فرودگاه اصفهان تصادفات رخ به رخ و فوتی به صفر رسیده و این نشان دهنده نقش بسیار موثر حفاظ بتنی در کاهش تصادفات جاده‌ای است. گفتنی است آزادراه فرودگاه در منطقه ۱۰ اصفهان واقع شده‌ و یکی از معابر اصلی در اصفهان است که نگهداری آن برعهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.