شناسهٔ خبر: 147771 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اتمام روکش آسفالت گردنه سرخ به سمت چادگان

اتمام اصلاح نقطه پرتصادف گردنه سرخ سرپرست اداره نگهداری راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان ضمن اشاره به روکش آسفالت گردنه سرخ به سمت چادگان گفت: این عملیات راهداری با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال به اتمام رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، محمدمهدی پورکاظمی سرپرست اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان اظهار کرد: بهسازی و روکش آسفالت و رفع نقطه پر تصادف گردنه سرخ به سمت چادگان به پایان رسید. 

سرپرست اداره نگهداری راه‌ها با اشاره به اتمام عملیات روکش آسفالت محور تیران- چادگان در خصوص جزییات آن توضیح داد: عملیات روکش آسفالت به طول ۳ کیلومتر با همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چادگان و اداره نگهداری راه‌ها انجام گرفت. 

پورکاظمی اعتبار مورد نیاز این پروژه را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: این پروژه با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال و از ابتدای مهرماه آغاز و اتمام یافته است. 

وی تصریح کرد: از سمت سه راهی سد چادگان به سمت چادگان به طول ۱۵ کیلومتر آسفالت گرم و میکروسرفیسینگ انجام گرفته که محور گردنه سرخ به سمت چادگان با توجه به حساسیت این گردنه در مرحله آخر انجام و به اتمام رسیده است. 

پورکاظمی با اشاره به اینکه این محور راه ارتباطی بین شهرستان تیران و کرون و شهرستان چادگان است و تنها محوری هست که راه دسترسی شهرستان چادگان به مرکز استان را تامین می‌کند، گفت: ایمن‌سازی و رفع نقاط پرتصادف دیگر نیز در دست اقدام است که شناسایی نقاط پرتصادف با همکاری پلیس‌راه و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مشخص می‌شود به طوری که تعداد تصادفات جرحی و فوتی یک نقطه مورد بررسی قرار می‌گیرد و با نظر اعضای کمیسیون ایمنی راه‌ها، آن نقطه به عنوان نقطه پرتصادف معرفی می‌شود. 

وی افزود: این محور به دلیل ظرفیت‌های گردشگری شهرستان چادگان در ایام تعطیل دارای ترافیک سنگینی بوده و در گردنه کوهستانی معروف به گردنه سرخ همه روزه خصوصا ایام تعطیل به دلیل شعاع کم، نقاط پرتگاهی زیاد و ترافیک سنگین، راه بسته می‌شود و تصادفات زیادی رخ می‌دهد. 

وی گفت: با بهسازی این مقطع از سه راهی تیران به چادگان تا شهر چادگان محور بطور کامل بهسازی شده و آماده خدمت‌رسانی به شهروندان است.