شناسهٔ خبر: 147800 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اعلام کرد؛

احداث پل در محورهای جوشقان و نهوج با دهانه‌های ۶متری

احداث پل دهانه 6متری جوشقان و نهوج رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راههای اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از اجرای پروژه احداث پل دهانه ۶ متری نهوج واقع در شهرستان اردستان و پل جوشقان در شهرستان کاشان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ حامد ایرج پور رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راههای اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه پل‌ها یکی از عناصر کلیدی بزرگراه‌ها هستند که احداث آن‌ها نسبت به بقیه اجزای راه هزینه بیشتری دارد، گفت: به علت وضعیت خاص سازه‌ای، پل‌ها با گذشت زمان دچار فرسودگی و آسیب‌دیدگی می‌شوند و هرچه تعمیر و بازسازی آن‌ها به تعویق افتد وضعیت بحرانی‌تر و هزینه تعمیر نیز بیشتر خواهد شد.

ایرج پور افزود: اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای این استان برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی و تخریب پل‌های استان هرسال در چند نوبت بازدید دوره‌ای از پل‌ها را در دستور کار قرار می‌دهد.

این مسئول تصریح کرد: در این بازدیدها شرایط پل‌ها توسط کارشناسان رصد می‌شود تا در صورت نیاز اقدامات لازم برای مرمت و بازسازی آنها انجام شود.

ایرج پور با اشاره به اینکه علاوه بر مرمت و بازسازی، لایروبی و تنقیه پل‌ها نیز در طول سال انجام می‌شود، گفت: انجام این کار به ویژه در فصل بارش از انسداد مسیرهای ارتباطی جلوگیری و زمینه تردد روان را برای کاربران جاده‌ای فراهم می‌کند.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راههای اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان در ادامه از تعمیر و مرمت پل نهوج در شهرستان اردستان خبر داد و گفت: دهانه فعلی پل مذکور ۲ متر است که در مواقع سیل، آب در سطح جاده جاری که با احداث این پل به موازات پل قبلی آب از طریق دهانه کمکی عبور می‌کند.

وی با بیان اینکه پل نهوج واقع در کیلومتر ۸۰ اردستان-نهوج واقع شده است گفت: این پروژه از اواخر مردادماه آغاز شده است و تا پایان آبان ماه تکمیل خواهد شد.

وی بیان کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۸.۹ میلیارد ریال در حال اجراست و تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

در پایان رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راههای اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به احداث کمربندی جوشقان توسط شهرداری که موجب اتصال کامو- جوشقان به قسمت شمال جوشقان می شود گفت: پل جوشقان در کیلومتر یک کمربندی واقع شده است.

وی خاطر نشان کرد برای ساخت این پل اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.