شناسهٔ خبر: 147808 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان خوزستان:

سامانه پیامکی یگان حفاظت اراضی خوزستان راه‌اندازی شد

امید زمانی رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان خوزستان از راه اندازی سامانه پیامکی یگان حفاظت اراضی زمین و مسکن در خصوص موضوع مبارزه با زمین خواری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، امید زمانی، رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان خوزستان با اشاره به اهمیت تشکیل یگان حفاظت اراضی در استان گفت: این یگان دارای چارت سازمانی مصوب است و هدف از تشکیل این یگان در استان، حفظ، حراست و جلوگیری از تصرفات اراضی دولتی در محدوده و حریم شهر است.

وی تصریح کرد: یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن مستقر در تمامی ادارات کل راه و شهرسازی کشور وظیفه حفاظت و رفع تصرف از اراضی ملی و دولتی ،اجرای دقیق و به موقع احکام قضایی و صیانت از بیت المال را برعهده دارد، در همین راستا،شهروندان می توانند با مشاهده هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی موارد را به شماره پیامکی ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ اطلاع دهند و گزارش های خود را اعلام کنند.

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان خوزستان تصریح کرد: یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان ۲۴ ساعت پس از دریافت پیامک‌های مرتبط اقدامات بررسی میدانی و رفع تصرفات را آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی از همکاری مناسب مردم در رابطه با گزارش تخلفات خبر داد و گفت: مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اموال بیت المال نقش مهمی دارند.

زمانی گفت: شهروندان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را ضمن تماس با شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند.

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان خوزستان اظهار داشت: این اداره کل در راستای حفاظت از حقوق بیت المال از تمام توان حقوقی خود بهره می گیرد تا به بهترین نحو از اراضی دولتی صیانت و حفاظت کند.