شناسهٔ خبر: 147817 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بر اساس موافقت نمایندگان انجام می‌شود؛

مجوزمجلس به شرکت عمران شهرهای جدید برای مشارکت در ساخت آزادراه‌ها و خطوط ریلی

مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مشارکت شرکت عمران شهرهای جدید در تأمین منابع زیرساخت‌های حمل و نقلی و همچنین هوشمندسازی ساخت مسکن در شهرهای جدید موافقت کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت عمران شهرهای جدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، بند ت ماده ۵۳ و بند الف ماده ۵۵ لایحه برنامه را به تصویب رساندند.

براساس بند «ت» ماده ۵۳ لایحه، به شرکت عمران شهرهای جدید اجازه داده می‌شود از محل منابع داخلی خود نسبت به مشارکت در تأمین منابع مورد نیاز برای ساخت آزادراه ها، بزرگراه ها و خطوط ریلی شهری – حومه ای در داخل و خارج از حریم شهرهای جدید کشور (بدون ایجاد شرکت جدید و صرفاً برای اتصال خود به شهرهای مادر خود) اقدام کند.

همچنین به دنبال موافقت اکثریت آرا با بند الف ماده ۵۵ به منظور بهبود کیفیت و کاهش هزینه‌های ساخت‌وساز مسکن مقرر شد وزارت راه و شهرسازی تا پایان برنامه، حداقل پانزده درصد (%۱۵) از برنامه‌های تأمین مسکن را با استفاده از فناوری‌های نوین و صنعتی‌سازی (پیش‌ساخته و مجموعه‌ای (مدولار) و هوشمندسازی سازگار با اقلیم و بافت کشور با اولویت احداث شهرک‌های مسکونی، انبوه‌سازی و توسعه شهرهای جدید عملیاتی کند.