شناسهٔ خبر: 147959 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای عملیات راهسازی در ۲ قطعه از محور سلماس - خوی

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: عملیات تعریض و بهسازی قطعه ۴ و ۵ محور سلماس - خوی با حدود ۹ کیلومتر طول در دست اجراست و برای اجرای آنها یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( آذربایجان‌غربی)، سید محسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی از عملیات اجرایی پروژه تعریض و بهسازی قطعه ۴ و ۵ محور سلماس - خوی، افزود: قطعه ۴ این محور ۱۲.۱۴ کیلومتر بوده و ۴.۵ کیلومتر آن باقی مانده که عملیات اجرایی در آن در دست اجرا بوده و حدود ۲.۵ کیلومتر آن به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: بر اساس برآوردهای انجام شد ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اتمام این طرح اعتبار نیاز است و بر اساس برنامه طی یک سال به اتمام می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: با بهره‌برداری از این قطعه شاهد کاهش تصادفات و بروز حوادث خواهیم بود و در همین راستا اجرای پروژه با جدیت دنبال می‌شود.

حمزه‌لو تاکید کرد: بهره‌برداری از قطعه چهارم محور سلماس_خوی گامی دیگر در راستای تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور بوده است.

وی گفت: عملیات تعریض و بهسازی قطعه ۵ محور سلماس - خوی نیز با ۹ کیلومتر طول، پیشرفت ۸۰ درصدی دارد.

وی افزود: این قطعه ۹ کیلومتر بوده و ۴ کیلومتر آن باقی مانده که عملیات اجرایی در آن در دست اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: بر اساس برآوردهای انجام شد ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اتمام این طرح نیاز است و بر اساس برنامه طی یک سال آینده به اتمام می‌رسد.

حمزه‌لو تاکید کرد: راه محور توسعه بوده و حجم کاری در اتمام پروژه‌های راهسازی به ویژه کریدور بزرگراهی غرب کشور افزایش یافته تا قبل از پایان فصل کاری بخش عمده‌ای از این طرح‌ها بهسازی و آسفالت شوند.

وی بیان کرد: همچنین در قطعه ۴ تقاطع غیرهمسطح راه آهن قره تپه احداث می شود و طی برنامه ریزی انجام شده تقاطع غیرهمسطح راه آهن قره تپه با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده به زودی به بهره برداری می‌رسد.