شناسهٔ خبر: 148025 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ابراز رضایت استاندارکهگیلویه وبویراحمد از روند ساخت طرح نهضت ملی مسکن

نهضت ملی مسکن استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: روند احداث طرح نهضت ملی مسکن در این استان به جزء شهر یاسوج رضایت‌بخش است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کهگیلویه وبویراحمد)،سید علی احمدزاده  در بازدید از روند احداث‌ طرح نهضت ملی مسکن در گچساران گفت: تعهد دولت در چهار سال اول ساخت ، چهارمیلیون واحد مسکونی است که تعهد استان کهگیلویه وبویراحمد ۴۷ هزار واحد است .

وی اضافه کرد: برای رفع مشکل زمین طرح نهضت ملی مسکن در مرکز استان سراغ کشاورزان رفتیم و زمین‌هایی درجه چهارم که مرغوبیت کشاورزی را ندارد تغییرکاربری دادیم تا این مشکل برطرف شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در شهرستان گچساران سه هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی در حال احداث است گفت: در شهر دهدشت هم کار درحال انجام است و در مجموع عقب ماندگی در شهرستان‌های استان در قالب طرح نهضت ملی مسکن نداریم.

احمدزاده بیان کرد: مواردی در طرح نهضت ملی مسکن گچساران دارای معارضاتی بود که برطرف کردیم و قرار شد روند احداث این سایت‌ها تسریع داده شود تا از برنامه زمان‌بندی عقب نمانیم.

وی با اشاره به سایت ۲۸۸ واحدی گچساران که بنیاد مسکن متولی احداث آن است، گفت: قرار بود این طرح هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد اما با تغییر مدیریتی اداره کل بنیاد مسکن روند کار به کندی پیش رفت.

احمدزاده با اشاره به اینکه روند کار در این طرح رضایت‌بخش نیست گفت: از کسانی که در این  طرح دارای واحد مسکونی بودند و امیدوار به بهره‌برداری ازآن در هفته دولت امسال بودند ، به علت تاخیر در واگذاری عذرخواهی می‌کنم.

وی عنوان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قول داد پروژه دهه فجر امسال تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

استانداردر ادامه با اشاره به اینکه ۵۰ درصد متقاضیان در یاسوج هستند، گفت: تفاهم نامه ساخت ۱۰ هزار واحد در استان منعقد شده است و به زودی عملیات احداث ۳۵۰۰ واحد آغاز می‌شود.