شناسهٔ خبر: 148043 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

راه‌اندازی شبکه همراهان مردمی راه و شهرسازی در آذربایجان‌غربی

دکتر حمزه لو دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در امور استان‌ها گفت: شبکه همراهان مردمی وزارت راه و شهرسازی برای نخستین بار در کشور به عنوان نمونه در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی می‌شود تا از ظرفیت مردم در این بهش نهایت بهره‌برداری صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( آذربایجان‌غربی)، علی سلطانی وش دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در امور استان‌ها در نشست هم اندیشی شبکه همراهان مردمی وزارت راه و شهرسازی در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: تشکیل حلقه‌های میانی بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری مورد تاکید و پیگیری برنامه‌های ما بوده و این امر به جد دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان و مردم در اجرای سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی و اتصال این ظرفیت‌ها به دستگاه اجرایی از اهداف راه‌اندازی این شبکه مردمی است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در امور استان‌ها ادامه داد: باید به این مساله توجه ویژه کرد که گروه‌های مردمی نقش موثری در اجرای صحیح طرح‌های اجرایی دارند و می‌تواند به صورت ملموس مشکلات را به دستگاه اجرایی مربوطه‌ منتقل کرده و زمینه توسعه را فراهم کنند.

سلطانی وش با اشاره به اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن، گفت: در این بخش مشکلی از بابت تامین زمین و تولید مسکن وجد ندارد و یکی از مشکلات موجود سوداگری در بازار مسکن بوده که اجرای طرح  بازرسی و نظارت بر  بنگاه های املاک در سراسر کشور بخش مهمی از مشکل بازار مسکن را بهبود بخشیده است.

وی افزود: دانش بنیان کردن و فناورانه کردن ساخت مسکن مهمترین برنامه مورد توجه و پیگیری وزارت راه و شهرسازی است و این مساله با اولویت مورد پیگیری قرار گرفته است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در امور استان‌ها اضافه کرد: طرح‌های مسکن در بخش‌های مختلف بافت فرسوده، روستاها، جوانی جمعیت و مسکن حمایتی و بخش‌های دیگر در مراحل مختلف اجرا قرار دارند و آماده بهره‌مندی از ظرفیت مردنی در توسعه این طرح‌ها هستیم.