شناسهٔ خبر: 148053 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی مهران خط کشی شد

رییس اداره راهداری شهرستان مهران رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مهران از اجرای ۱۵۰۰ کیلومتر خط کشی سه خطه و شش خطه در راه های این شهرستان در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)، علیرضا قاسمی با بیان اینکه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مهران اقدامات موثری را در حوزه‌ راهداری و حفظ و توسعه راه‌ها انجام داده است، اظهار کرد: این اداره جهت جلوگیری از فرسایش بیشتر آسفالت در این مقاطع اقدامات لازم را در جهت ترمیم رویه آسفالت به‌کار گرفت و این عملیات به طول ۴۰ کیلومتر با آسفالت گرم اجرا و به بهره‌برداری رسید.    

وی با اشاره به ۱۵۰۰ کیلومتر خط‌کشی سه خطه و شش خطه در راه‌های این شهرستان در نیمه نخست سال جاری، گفت: همچنین در این بازه زمانی اجرای ۲۵۰۰ تن لکه‌گیری به صورت پخش با گریدر و ۶۵۰ تن لکه‌گیری چاله پرکنی، ۵ مورد بازسازی و راه‌اندازی و ۳ مورد جابه‌جایی دوربین نظارتی نیز انجام شده است.

قاسمی احداث ۱۰ هزار متر مربع سایبان در ترمینال برکت را از دیگر اقدامات مهم این اداره خواند و یادآور شد: اجرای ۱۵۰ مورد ایمن‌سازی محدوده تابلوهای اطلاعاتی و چراغ‌های روشنایی با کله خاکی، رفع نقص و تعمیر ۴۰۰ مورد علائم از رده خارج و ۱۲ مورد گشت مشترک پلیس و راهداری از دیگر اقدامات در نیمه نخست سال جاری است.

وی با بیان اینکه پاکسازی و جمع‌آوری ۱۰۰ تن زباله در حریم راه‌ها و محوطه ترمینال برکت و پایانه مرزی مهران توسط پرسنل راهداری این شهرستان انجام شده است، گفت: همچنین در این مدت ۷۰ کیلومتر از حاشیه نیوجرسی‌ها نیز پاکسازی شده است.

رئیس اداره راهداری شهرستان مهران نصب ۸ هزار عدد انواع علائم مسیرنما بال کبوتری و انتظامی، نصب ۵۰۰ عدد انواع علائم اطلاعاتی و هشدار دهنده، ایمن‌سازی ۶ کیلومتر از پرتگاه‌ها و محدوده پل‌ها محورهای منتهی به مهران، بهسازی و احداث ۲ کیلومتر واریانت سه‌راهی جندالله و تعریض و بهسازی ۱۰ دستگاه پل را از دیگر اقدامات مهم این اداره در شهرستان مهران اعلام کرد.